فیصل بن فرحان:

لغو محدودیت‌های پرواز ارتباطی به روابط با اسرائیل ندارد

وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که اقدام این کشور در لغو محدودیت پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی ارتباطی به روابط با این رژیم ندارد.

لغو محدودیت‌های پرواز ارتباطی به روابط با اسرائیل ندارد
کد خبر: 563808
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۹:۳۷:۳۰

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه در سخنانی مدعی شد که لغو محدودیت پرواز شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی ارتباطی به روابط با اسرائیل ندارد.

​به گزارش فارس، این در حالی است که «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی روز گذشته گفته بود که اعلام اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی مبنی بر بازگشایی حریم هوایی این کشور به روی شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی، گام نخست برای عادی سازی روابط با ریاض به شمار می‌آید.

 «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه وارد عربستان سعودی شد و هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا در راستای تابوشکنی از سازش با رژیم صهیونیستی مستقیماً از فلسطین اشغالی به سمت عربستان پرواز کرد.

روز گذشته منابع خبری گزارش دادند عربستان سعودی آسمان خودش را به روی «همه وسایل حمل و نقل هوایی» که مقررات‌های هوایی این کشور را رعایت کنند گشوده است.

طبق گزارش رویترز، اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرده که ریاض این تصمیم را «برای تکمیل کردن اقدامات لازم جهت تحکیم جایگاه عربستان به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و جهت تقویت ارتباطات هوایی بین‌المللی» اتخاذ کرده است.

از جمله مهم‌ترین تبعات این تصمیم ارائه مجوز به هواپیماهای رژیم صهیونیستی برای عبور از آسمان عربستان سعودی عنوان شده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها