کد خبر: 563525
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۵:۳۱:۲۶
| |

مقتدی الصدر:

وارد فتنه دیگری نخواهم شد

رهبر جریان صدر با بیان اینکه وارد فتنه نخواهد شد، گفت که اگر مردم عراق خواستار اصلاحات باشند، از آنان حمایت خواهد کرد.

وارد فتنه دیگری نخواهم شد
کد خبر: 563525
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۵:۳۱:۲۶

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق امروز پنجشنبه تأکید کرد که نماز جمعه یکپارچه را برگزار خواهد کرد.

​به گزارش فارس، الصدر در توئیتر خود نوشت: نماز جمعه یکپارچه، یک عبادت خالصانه است و به همین دلیل باید به  دستوارت و نظم پایبند باشید. من سعی خواهم کرد که امامت نماز را بر عهده گیرم، در غیر این صورت، فرد دیگری را به نمایندگی خواهم فرستاد.

وی با بیان اینکه صدای نماز جمعه از هر اعتراض دیگری، رساتر است، خاطر نشان کرد: «من وارد یک فتنه دیگر نخواهم شد... انتخاب با مردم است. من پیشتر از آنان حمایت خواهم کرد و طی روزهای آینده، اگر بخواهند دست به اصلاح بزنند، [حامی آنان خواهم بود]».

در همین ارتباط، رهبر جریان صدر اول تیر ماه جاری در بیانیه‌ای هر گونه مداخله ایران در امور سیاسی عراق را تکذیب کرد. وی گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ فشاری بر هیچ طرف شیعی اعمال نکرده و شایعات درباره اینکه علت انصراف ما تهدید ایران بوده، «کذب است» و «صحت ندارد.»

الصدری در ادامه به برخی گروه‌ها در عراق اشاره کرد و بیان کرد که آن‌ها در حال «کارشکنی سیاسی» در این کشور و اعمال فشار علیه برخی فراکسیون‌های سیاسی در عراق هستند.

مقتدی صدر

او همچنین ضمن اشاره به عدم همراهی با این گروه‌ها در فرایند سیاسی عراق، در بخش دیگری از اظهاراتش از فراکسیون‌های این کشور خواست که برای اصلاح و نجات کشور عراق موضعی شجاعانه اتخاذ کنند.

رهبر جریان صدر پیش از این در اظهاراتی خروج خود را از فرایند سیاسی عراق رسما اعلام کرد. وی گفت که «من تصمیم به خروج از فرایند سیاسی گرفته‌ام تا تحت هیچ شرایطی با فاسدان نه در دنیا و نه در آخرت همراه نباشم.»

 الصدر پیش از بیان این اظهارات از نمایندگان عضو فراکسیون خود در پارلمان خواسته بود که استعفای خود را بنویسند تا برای ارائه آن طی روزهای آینده به دستور وی، آماده باشند. وی در توضیح دلیل درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر گفته بود: «من دغدغه قدرت و سیاست نداشتم و فقط خواستار رسوا کردن هر فاسد ظالمی بودم. اکثریت برای ماست نه دیگران؛ در دولت توافقی شرکت نخواهم کرد.»

 جریان صدر در انتخابات عراق موفق شده بود با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها