کد خبر: 563463
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۴:۱۴
| |

مایک هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن:

عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی تدریجی خواهد بود

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن می‌گوید که عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض به یک باره رخ نخواهد داد و به صورت تدریجی انجام می‌شود.

عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی تدریجی خواهد بود
کد خبر: 563463
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۴:۱۴

«مایک هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا، امروز (پنجشنبه)، نحوه عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو را تشریح کرد.

به گزارش فارس، بنابر گزارش رادیو «صوت الاقصی» به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی (گلگتز)، سفیر تل‌آویو در این باره گفت: «ما در حال حرکت به سوی عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی هستیم. این فرایند تدریجی خواهد بود.»

مایک هرتزوگ که برادر رئیس رژیم صهیونیستی است، در ادامه اظهاراتش اضافه کرد که فرایند عادی‌سازی روابط « -آنطور که با امارات انجام شد- به یک باره رخ نخواهد داد؛ اما من معتقدم که ما در سفر رئیس‌جمهور بایدن به عربستان سعودی شکوفه‌های آن را خواهیم دید.»

این گزارش در حالی منتشر شده است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌و‌گو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض زمانبر خواهد بود.

کانال ۱۲، نوزدهم ماه جاری مدعی شده بود احتمالا ریاض و تل‌آویو در جریان سفر بایدن به منطقه در سه زمینه با یکدیگر توافق کنند.

این شبکه صهیونیستی ادعا کرد که در توافق احتمالی میان تل‌آویو و ریاض، دو طرف وارد ائتلافی به رهبری آمریکا برای مقابله با آنچه تهدیدات هوایی و دریایی خوانده شده، می‌شوند که این ائتلاف برخی از کشورهای منطقه را نیز دربرخواهد گرفت.

کانال ۱۲ در ادامه این گزارش همچنین مدعی شده بود که به هواپیماهای اسرائیلی اجازه پرواز در حریم عربستان داده خواهد شد که این مسیر مسیر هوایی آنها را کوتاه‌تر خواهد کرد.

این شبکه در ارتباط با بند سوم این توافق نیز ادعا کرده بود که دو طرف بر سر سازوکاری توافق خواهند کرد که طبق آن، به سعودی‌ها اجازه داده خواهد شد به مسجد الاقصی بیایند و در مقابل به ساکنان عربی اراضی اشغالی اجازه داده خواهد شد بدون پرواز به اردن یا ترکیه به صورت مستقیم به عربستان بروند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها