کد خبر: 563378
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۷:۵۲:۲۵
| |

طالبان خبرها درباره زمان تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس دخترانه را رد کرد

وزارت آموزش و پرورش طالبان برخی اخبار منتشر شده درباره تصمیم‌گیری روز پنجشنبه جاری برای بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را رد کرد.

طالبان خبرها درباره زمان تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس دخترانه را رد کرد
کد خبر: 563378
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۷:۵۲:۲۵

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت آموزش و پرورش طالبان اخبار و اطلاعیه منتشرشده درباره‌ برگزاری نشست پیرامون بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را جعلی خواند.

روز گذشته برخی منابع به نقل از وزارت آموزش و پرورش طالبان اعلام کردند که قرار است حکم نهایی رهبر این گروه در خصوص مدارس دخترانه روز پنجشنبه هفته جاری اعلام شود

اما عزیزاحمد رویان، سخن‌گوی وزارت آموزش و پرورش طالبان در پیامی به رسانه‌ها این خبر را تکذیب کرد و گفت: تاکنون تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است. 

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی نوشته است که 300 روز از تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان گذشته و این موضوع تاثیر عمیقی بر روان دختران، خانواده و آینده افغانستان داشته است. 

سارا فرهت، محقق دیده‌بان حقوق بشر در این رابطه گفت: «میلیون ها دختر در افغانستان روزانه فرصت آموزش و رویاهای خود را از دست می دهند و جهان باید اقدامات بیشتری را در این راستا انجام دهد.»

به نوشته دیده‌بان حقوق بشر، طالبان یکماه پس از به قدرت رسیدن در افغانستان اجازه بازگشایی مدارس پسرانه در تمام مقاطع را صادر کرد، اما از آن روز تاکنون مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان دخترانه تعطیل است. 

طالبان حدود 300 روز می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تندی جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها