مرگ 63 نفر و تخریب 12 هزار خانه بر اثر وقوع سیل در افغانستان

مقامات طالبان اعلام کردند که براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل طی یک هفته گذشته 63 نفر جان باخته و بیش از 12 هزار منزل مسکونی آسیب دیده است.

مرگ 63 نفر و تخریب 12 هزار خانه بر اثر وقوع سیل در افغانستان
کد خبر: 563372
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۷:۰۲:۳۸

مقامات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کردند که سیل اخیر در افغانستان علاوه بر خسارت هنگفتی مالی جان 63 نفر را نیز گرفته است. 

به گزارش فارس، این وزارتخانه گفته است که براثر سیل در 12 ولایت این کشور طی هفته گذشته 63 نفر جان باخته و 80 نفر مصدوم شدند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افزوده که بارش شدید باران و سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر خسارات هنگفت مالی نیز برجا گذاشته است. 

براساس آمار این وزارتخانه 12 هزار منزل مسکونی به صورت جزئی یا کامل و 12 هزار هکتار زمین تخریب شده و 2 هزار دام نیز تلف شدند.

طی روزهای اخیر، سیلاب در سایر ولایت‌های مختلف افغانستان از جمله در جنوب  این کشور نیز خسارات و تلفات جانی بر جای گذاشته است.

به گفته‌ منابع مردمی، تنها در ولایت‌های قندهار و زابل شمار تلفات سیلاب به ۵۳ کشته و بیش از ۷۰ زخمی افزایش یافته است.

از طرف دیگر، منابع محلی در ولایت ارزگان نیز اعلام کردند که بر اثر جاری‌شدن سیل در شهرستان گیزاب این ولایت، ۱۵ نفر جان باخته و شش نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

پیش از این مقام‌های محلی ولایت‌های لوگر و پکتیا نیز اعلام کرده بودند که به دنبال جاری شدن سیل در این دو ولایت، صدها هکتار زمین زراعی و ده‌ها منزل مسکونی ساکنان این مناطق تخریب شده است.

افغانستان طی چند هفته اخیر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده و بارش باران و برف شدید بوده است.

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه سیل‌های و زلزله ویرانگر اخیر در این کشور 1900 تن جان باخته، 2000 هزار نفر زخمی شده و هزاران راس دام و خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها