کد خبر: 563187
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۲۱:۳۶:۰۲
| |

مسئولان بهداشتی انگلیس:

ابتلا به ویروس آبله میمون همچنان رو به افزایش است

مسئولان بهداشتی انگلیس ضمن هشدار از افزایش مبتلایان به ویروس آبله میمون می‌گویند این ویروس همچنان در حال گسترش است.

ابتلا به ویروس آبله میمون همچنان رو به افزایش است
کد خبر: 563187
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۲۱:۳۶:۰۲

مسئولان بهداشتی کشور انگلیس می‌گویند در حال حاضر یک هزار و ۷۳۵ مورد تایید شده ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور ثبت شده است که سه چهارم این مبتلایان در شهر لندن زندگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، به نقل از ای بی سی، آژانس امنیت بهداشت انگلیس ضمن بررسی شیوع و روند بیماری در این کشور گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد هیچ نشانه‌ای از کاهش همه‌گیری در این کشور دیده نمی‌شود و همچنان خطر ابتلای افراد به این ویروس وجود دارد.

این آژانس گفت، ۹۷ درصد موارد مبتلا به این ویروس در بین همجنس‌گرایان مشاهده شده است که به احتمال قوی از رابطه جنسی بین این افراد منتقل می‌شود.  البته دانشمندان هرگونه تماس فیزیکی با فرد مبتلا به آبله میمون را توصیه نمی‌کنند.

مسئولان بهداشتی کشور انگلیس هشدار دادند، ویروس به طور پنهان در حال شیوع است و تخمین زده می‌شود وسعت شیوع هر دو هفته یکبار دوبرابر شود.

دانشمندان خاطرنشان کرده‌اند که افرادی با علائم غیرعادی، از جمله تنها یک ضایعه، در شیوع بیماری شناسایی شده‌اند و می‌گویند در جاهای دیگر نیز گزارش‌هایی مبنی بر ابتلا به آبله میمون در افراد بدون علامت گزارش شده است. حدود ۱۰ درصد از افراد مبتلا در انگلیس در بیمارستان بستری شده اند، اما هیچ مورد مرگ و میر گزارش نشده است.

کارشناسان انگلیسی گفتند که ویروس از طریق تماس نزدیک یا جنسی منتشر شده است و هیچ مدرکی دال بر انتقال از طریق هوا وجود ندارد. آژانس امنیت بهداشت انگلیس سه مورد آبله میمون در کودکان را گزارش کرده است.

ماه گذشته، سازمان جهانی بهداشت از اعلام آبله میمون به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی خودداری کرد، اما اعلام کرد که به زودی تصمیم خود را بازنگری خواهد کرد.

افراد مبتلا به آبله میمون اغلب علائمی مانند تب، بدن درد و بثورات را تجربه می کنند. اکثر آنها در عرض چند هفته بدون نیاز به مراقبت پزشکی بهبود می یابند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا بیش از ۹۶۰۰ مورد آبله میمون در سراسر جهان در نزدیک به ۶۰ کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها