کد خبر: 563164
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۹:۴۳:۵۱
| |

گوترش:

درباره صادرات غلات اوکراین کار زیادی باقی مانده است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در مورد صادرات غلات اوکراین اظهار داشت: هنوز کار زیادی باقی مانده است .

درباره صادرات غلات اوکراین کار زیادی باقی مانده است
کد خبر: 563164
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۹:۴۳:۵۱

دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که در مذاکرات برای ازسرگیری صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه اوکراین هنوز کار زیادی باقی مانده است.

به گزارش ایرنا، گوترش گفت: ما واقعاً سخت تلاش می کنیم، اما هنوز کار زیادی باقی مانده است. بسیاری از مردم در مورد آن صحبت می کنند، ما ترجیح می دهیم تلاش کنیم و آن را انجام دهیم.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه اعلام کرده است که هیات های نظامی ترکیه، روسیه و اوکراین روز چهارشنبه با مقامات سازمان ملل برای گفتگو در مورد این موضوع دیدار خواهند کرد.

بسیاری از کشورهای غربی روسیه را عامل اصلی بحران غذا در جهان می‌دانند و این درحالی است که مقامات مسکو تحریم‌های غرب را عامل کمبود و متعاقب آن افزایش قیمت جهانی مواد غذایی اعلام می‌کنند.

روسیه و اوکراین روی هم حدود ۳۰ درصد از عرضه جهانی گندم را برعهده دارند. حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به صادرات غلات اوکراین وابسته هستند.

سازمان ملل پیش از این هشدار داده بود که اگر بنادر اوکراین که به دلیل جنگ بسته شده‌اند، بازگشایی نشوند، میلیون‌ها نفر در جهان با خطر گرسنگی مواجه خواهند شد.

در آغاز سال ۲۰۲۲ حدود ۲۷۶ میلیون نفر در سراسر جهان با گرسنگی حاد مواجه بودند، اما انتظار می‌رود در صورت ادامه درگیری در اوکراین، ۴۷ میلیون نفر به این افراد به ویژه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا افزوده شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر گفته بود که اگر کی‌یف بنادر خود را مین زدایی و صادرات محموله‌ها را از طریق بنادر تحت کنترل روسیه مانند بردیانسک و ماریوپل تضمین کند، مسکو عبور بدون مانع کشتی‌ها با محموله غلات اوکراینی را تضمین می‌کند.

مقام‌های ترکیه وعده داده‌اند که امنیت محموله‌های غلات اوکراین را از طریق دریای سیاه تضمین کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها