کد خبر: 562785
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۰۸:۰۸:۴۳
| |

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل:

تل‌آویو حق آزادی عمل در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که این رژیم حق آزادی عمل در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

تل‌آویو حق آزادی عمل در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند
کد خبر: 562785
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۰۸:۰۸:۴۳

یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که این رژیم حق آزادی عمل در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش ایلنا، وی با اذعان به تسریع در روند توسعه برنامه هسته‌ای ایران، گفت که اسرائیل هرگونه اقدام از جمله اقدام‌های سیاسی و نظامی را برای مقابله با ایران انجام می‌دهد.

لاپید در ادامه یاوه‌سرایی‌های خود افزود که پاسخ بین‌المللی (به ایران) باید قاطعانه باشد؛ همراه با بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعمال تحریم‌ها با تمام قوا.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی به اعضای این نهاد، از آغاز غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ در تأسیسات فردو توسط ایران خبر داد.

در این گزارش آمده است که هدف ایران از راه‌اندازی این سانتریفیوژها افزایش سطح غنی‌سازی از پنج درصد به ۲۰ درصد است.

بر اساس این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز تزریق گاز هگزافلوراید اوارنیوم غنی شده پنج درصدی به آبشار ۱۶۶ سانتریفیوژی IR-6 را در تأسیسات فردو توسط ایران را تأیید می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها