کد خبر: 562438
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۲:۴۳:۱۴
| |

«شینزو آبه» بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت

شبکه «اِن‌اِچ‌کِی» ژاپن رسماً تایید کرد که نخست‌وزیر سابق این کشور بر اثر شدت جراحات وارده پس از سوءقصد به جانش حین سخنرانی انتخاباتی، جان خود را از دست داده است.

«شینزو آبه» بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت
کد خبر: 562438
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۲:۴۳:۱۴

بعد از گزارش‌ها درباره وخامت حال «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن بعد از ترور شدن حین سخنرانی در شهر نارا، منابع ژاپنی درگذشت وی را تایید کردند.

به گزارش فارس، شبکه «اِن‌اِچ‌کِی» ژاپن رسماً تایید کرد که آبه ۶۷ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در پی ترور شدن حین سخنرانی در شهر نارا، جان خود را از دست داده است.

آبه دو دوره، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ به عنوان نخست وزیر ژاپن و رئیس حزب لیبرال دموکرات (LDP) و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ مشغول به کار بود. او طولانی‌ترین زمان نخست‌وزیری در تاریخ ژاپن را داشت. آبه همچنین از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ در دوران نخست‌وزیری «جونیچیرو کویزومی» به عنوان وزیر ارشد کابینه خدمت کرد و در سال ۲۰۱۲ برای مدت کوتاهی رهبر اپوزیسیون بود.

پیش از این، یک مقام بیمارستان نارا، که آبه بعد از ترور شدن به آنجا منتقل گردیده، به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که او هیچکدام از علائم حیاتی را نشان نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)

منابع بیمارستانی گفته بودند که نخست‌وزیر سابق ژاپن در وضعیت «ایست قلبی-تنفسی» قرار داشت و گردش خون در رگ‌های وی متوقف بود. ایست قلبی-تنفسی مرحله انتهایی هر وضعیت بحرانی جسمانی است که در صورت عدم رسیدگی فوری، بیمار جان خود را از دست می‌دهد.

در حال تکمیل...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها