کد خبر: 562382
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۰۷:۱۷:۳۳
| |

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه:

ادعای توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن بی اساس است/ انگلیس در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را مطرح کند/ بریتانیا صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه ایران را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بی اساس انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی ایرانی به مقصد یمن را رد کرد و با بیان اینکه رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده، گفت: این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه ایران را ندارد.

ادعای توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن بی اساس است/ انگلیس در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را مطرح کند/ بریتانیا صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه ایران را ندارد
کد خبر: 562382
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۰۷:۱۷:۳۳

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (جمعه) ۱۷ تیر ماه به ادعای منتشر شده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ۲۰۲۲ واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، وی در این خصوص در واکنش به ادعای بی پایه و تاریخ مصرف گذشته منتشر شده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ٢٠٢٢، ضمن مردود دانستن این ادعا گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انساندوستانه به خود بگیرد.

گفتنی است انگلیس روز پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه در ادعایی که در تارنمای رسمی دولت این کشور منتشر شد مدعی شد که نیروی دریایی سلطنتی این کشور محموله حامل موشک‌های پیشرفته ساخت ایران را در ژانویه ۲۰۲۲ توقیف کرده است. از سوی دیگر، سفارت انگلیس در امارات عربی متحده روز پن‌شنبه اعلام کرد که ناو جنگی نیروی دریایی سلطنتی این کشور برای نخستین بار شناورهای حامل موشک‌های زمین به هوا و موتورهای موشک‌های کروز را در مسیر ایران به یمن، توقیف کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره یادآور شد: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشر شده در رسانه‌های انگلیس، این کشور حدود ۸ میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت شونده و جت‌های جنگنده را از آغاز تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضد یمن فروخته است.

وی ادامه داد: این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولیدکنندگان سلاح قرار داده است، افزایش چند برابری می یابد. در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستان‌ها، جشن‌های عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح‌ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است. 

کنعانی تصریح کرد: بی تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده است، فلذا این کشور .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها