الهام علی‌اف:

از کمک‌های آمریکا قدردانی می‌کنم

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ضمن قدردانی از کمک‌های آمریکا، گفت که ایالات متحده می‌تواند نقش مهمی در عادی سازی روابط بین باکو و ایروان ایفا کند.

از کمک‌های آمریکا قدردانی می‌کنم
کد خبر: 561956
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۹:۲۴:۳۲

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در سخنانی به نقش ایلات متحده به عادی سازی روابط بین باکو و ایروان اشاره و از کمک‌های این کشور به باکو تشکر کرد.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی تبریکی به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: «ما معتقدیم در زمانی که فضای مساعد برای صلح پایدار و پیشرفت اقتصادی در قفقاز جنوبی پدید آمده است، ایالات متحده می‌تواند نقش مهمی در عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان، باز کردن ارتباطات و برقراری تما‌س‌های مردمی ایفا کند.»

وی ادامه داد: «مین‌های کاشته ‌شده توسط ارمنستان در سرتاسر سرزمین‌های آزاد شده ما، مانع بزرگی برای تلاش‌های بازسازی و بازسازی ما هستند. ما از کمک‌های ایالات متحده به کشورمان برای مین زدایی قدردانی می‌کنیم. همچنین امید زیادی به حمایت کشور شما برای روشن شدن سرنوشت نزدیک به ۴۰۰۰ نفر از هموطنان مفقود شده در مناقشه ارمنستان و آذربایجان داریم.»

الهام علی اف افزود: «من مطمئن هستم که با تلاش های مشترک ما، روابط دوستانه و دوجانبه همکاری که آذربایجان و ایالات متحده را به هم متصل می‌کند، در راستای منافع مردم ما به پیشرفت و گسترش ادامه خواهد داد.»

این در حالی  است که یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا مخالفت خود را با ارسال کمک‌های نظامی به باکو بیان کرد.

 به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» «براد شرمن»، عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و عضو گروه ارامنه کنگره، مخالفت خود را با کمک‌های نظامی مستقیم به  جمهوری آذربایجان بیان کرد.

وی  گفت: «ما نباید قطعنامه ۹۰۷ را رها کنیم و به آذربایجان نفت خیز که جنگ تهاجمی را به راه انداخته است، هیچ کمکی کنیم. کمک‌هایی که ما ارائه می کنیم زیاد نیست، اما به نظر من از نظر دیپلماتیک مهم است، بنابراین باید متوقف شود. »

به عقیده وی، کمک های آمریکا برای پروژه های بشردوستانه در  قره باغ کوهستانی  باید افزایش یابد و به ارمنستان فرصت داده شود تا در برنامه «چالش هزاره» قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها