کد خبر: 561701
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۷:۵۷:۱۲
| |

دیدار باخ با رئیس جمهوری اوکراین

زلنسکی خواستار تداوم تحریم ورزشکاران روس شد

رئیس جمهوری اوکراین در جریان ملاقات با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در کی‌یف، خواستار تداوم انزوا و تحریم ورزشکاران روسیه از سوی نهادهای ورزشی بین‌المللی شد.

زلنسکی خواستار تداوم تحریم ورزشکاران روس شد
کد خبر: 561701
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۷:۵۷:۱۲

«توماس باخ» در پایتخت اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» گفت‌وگو و در ادامه با حضور در مرکز ملی المپیک اوکراین با ورزشکاران این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در این ملاقات گفت که هدفش از این سفر این است که «همبستگی جنبش المپیک را به دوستان‌مان در جامعه المپیک اوکراین نشان دهیم» و اینکه «به شما اطمینان خاطر بدهیم که هرگز تنها نخواهید بود.»

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین اعلام کرد که کمک مالی جمع‌آوری شده برای حمایت از ورزشکاران اوکراین پس از آغاز حمله روسیه به این کشور، با افزایش سه برابری به ۷.۵ میلیون دلار رسیده است.

باخ همچنین گفت که به منظور حصول اطمینان از «برافراشته ماندن پرچم اوکراین» در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس و بازی‌های زمستانی ۲۰۲۶، تلاش و کمک خواهد کرد.

در اظهاراتی که به نقل از زلنسکی از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده، وی خطاب به باخ گفته است که «بیش از ۱۰۰هزار ورزشکار اوکراینی به دلیل شرایط جاری، فرصت تمرین ندارند.» 

زلنسکی از باخ و کمیته بین‌المللی المپیک خواست تا بر موضع اولیه این نهاد که در ۲۸ فوریه اتخاذ شد، استوار بماند.

کمیته بین‌المللی المپیک در آن برهه به فدراسیون‌های بین‌المللی توصیه کرد تا ورزشکاران روسیه و بلاروس را از حضور در تمامی رویدادهای بین‌المللی تعلیق کنند.

باخ در این دیدار به رئیس جمهوری اوکراین اطمینان داد که «زمان برداشتن این ممنوعیت هنوز فرا نرسیده است.»

این دیدار پس از هشدار ماه گذشته باخ در مورد مداخله دولت‌ها در ورزش، انجام شده است. 

باخ پیش از این، اقدام و بدعت گذاشته‌شده توسط سازماندهندگان تنیس ویمبلدون تحت فشار دولت انگلیس مبنی بر ممنوعیت حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس را در تورنمنت سال جاری، محکوم کرده بود و این در حالی است که رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از موضع و درخواست سازمان تحت مدیریت خود مبنی بر ممنوعیت ورزشکاران روسیه و بلاروس دفاع کرده و مدعی است که این اقدام تا اندازه‌ای در راستای محافظت از «خشونت و کینه‌توزی» علیه آنان(ورزشکاران روسیه) در رویدادهای بین‌المللی صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها