کد خبر: 561497
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۲۱:۲۳:۳۰
| |

با ۲ فروند هواپیما؛

۷۰ دیپلمات روس خاک بلغارستان را ترک کردند

۲ فروند هواپیمای حامل ۷۰ پرسنل سفارت روسیه در صوفیه، خاک بلغارستان را ترک کردند.

۷۰ دیپلمات روس خاک بلغارستان را ترک کردند
کد خبر: 561497
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۲۱:۲۳:۳۰

۲ فروند هواپیما حامل ۷۰ پرسنل سفارت روسیه در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان به همراه خانواده های خود به مسکو بازگشتند.

به گزارش مهر، به گزارش آناتولی، این دیپلمات ها توسط دولت مستعفی بلغارستان به بهانه واهی مشارکت در فعالیت های جاسوسی از خاک این کشور به‌عنوان «عناصر نامطلوب» اعلام شده بودند.

«الئونورا میتروفانوا» سفیر روسیه در صوفیه با بیان اینکه روابط دوجانبه به نقطه شکست رسیده است، تصریح کرد: دولت روسیه به این اقدام به صورت متقابل، حتی اگر ممکن باشد، به طور نامتقارن پاسخ خواهد داد.

سفیر روسیه در صوفیه در این خصوص اضافه کرد: متاسفانه دولت بلغارستان در تلاش است همه را به دعوا بکشاند، ولی در این هدف خود موفق نخواهد شد.

در پی اخراج ۷۰ دیپلمات روس از بلغارستان، سفارت روسیه ۸ تیر ماه فعالیت خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورد.

بنا به گزارش های رسانه ای، در پی اقدام ضد روسی دولت بلغارستان، روسیه تصمیم گرفت تا فعالیت سفارت خود در این کشور را متوقف کند.

بلغارستان هفته گذشته و در ادامه پیروی از سیاست های روسیه هراسانه محور غرب به سرکردگی آمریکا از اخراج ۷۰ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه در این کشور خبر داد. «کریل پتکوف» نخست وزیر بلغارستان در این خصوص ادعا کرد: این افراد به اتهام جاسوسی از کشور اخراج شده اند!

در پی اتخاذ تصمیم مذکور از سوی بلغارستان، اتحادیه اروپا روز جمعه تهدید روسیه به قطع روابط دیپلماتیک با صوفیه، که در واکنش به تصمیم صوفیه برای اخراج ۷۰ دیپلمات روس صورت گرفته، را غیرقابل توجیه خواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها