کد خبر: 561059
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ۱۴:۵۶:۴۰
| |

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه:

اتلاق ویژگی دفاعی به ناتو، احمقانه و شرم‌آور است

درحالیکه کاخ سفید بار دیگر تکرار کرده که مسکو نگران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نباشد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه تاکید کرد که اتلاق ویژگی دفاعی به ناتو، احمقانه و شرم‌آور است.

اتلاق ویژگی دفاعی به ناتو، احمقانه و شرم‌آور است
کد خبر: 561059
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ۱۴:۵۶:۴۰

درحالیکه کاخ سفید بار دیگر تکرار کرده که مسکو نگران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نباشد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه تاکید کرد که اتلاق ویژگی "دفاعی" به ناتو، احمقانه و شرم‌آور است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، لاوروف امروز در یک دیدار با دانشجویان دانشگاه ملی بلاروس گفت:اخیرا نماینده کاخ سفید بار دیگر تکرار کرد که روسیه نباید نگران ناتو باشد، هیچ کس نباید نگران ناتو باشد زیرا ناتو یک ائتلاف دفاعی است. اما این مضحک است و برای بزرگسالان گفتن چنین مهمل واضحی، واقعا شرم‌آور است.

وی اضافه کرد که ناتو دیگر "خط دفاعی" بعدی‌اش را پنهان نمی‌کند و این اتحاد قصد دارد آن را در دریای جنوبی چین واقع نماید زیرا چین در سند نهایی نشست ناتو در مادرید به عنوان یک چالش بلند مدت، نظام‌مند و اصلی شناخته شد.

وزیر خارجه فدراسیون روسیه درباره سیاست ناتو خاطر نشان کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی در تلاش است تا دشمن خارجی برای توجیه وجود خود بیابد، زیرا به طور کلی معنای ناتو پس از ناپدید شدن پیمان ورشو و اتحاد جماهیر شوروی از بین رفت. آنها سعی می کنند دائماً به دنبال یک دشمن خارجی باشند.

رئیس وزارت خارجه روسیه یادآور شد که در آن زمان گفتگوی نزدیک بین روسیه و اتحادیه اروپا آغاز شد، اجلاس سران دو بار در سال برگزار می‌شد، دولت روسیه سالانه با ترکیب کامل کمیسیون اروپا ملاقات می کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها