کد خبر: 560843
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۰۷:۴۷:۰۲
| |

روسیه خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به سوریه شد

دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خواستار توقف بدون شرط حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و پایان یافتن حضور غیر قانونی نظامیان خارجی در این کشور شد.

روسیه خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به سوریه شد
کد خبر: 560843
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۰۷:۴۷:۰۲

 معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: تهدیدهای اصلی امنیتی برای سوریه مراکز امن تروریست‌ها در مناطقی است که از کنترل دولت سوریه خارج است. 

به گزارش ایرنا، وی با انتقاد از مخالفت کشورهای غربی با مطرح شدن بیانیه این کشور در شورای امنیت که حملات رژیم صهیونیستی در سوریه را محکوم می‌کند گفت: برای حل بحران سوریه، حضور نظامی غیرقانونی خارجی در این کشور باید پایان یابد. همچنین، حملات هوایی نیروی هوایی اسرائیل باید بدون قید و شرط متوقف شود. 

معاون سفیر روسیه ادامه داد، وضعیت وخیم اوضاع اقتصادی و انسانی در سوریه نتیجه مستقیم تحریم‌های مخرب یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا است.

فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه دوشنبه شب با بیان اینکه هر کس که به دنبال توجیهی برای حملات ترکیه و غرب به سوریه است باید به وجدان و احساس خود مراجعه کند، گفت: اشغال اراضی سوریه توسط ترکیه و آمریکا، نقض حاکمیت دمشق است. 

در حالی سنتکام مدعی حمله به یکی از سرکرده‌های القاعده در سوریه شده است که این کشور در طی بحران سوریه از تروریست‌ها حمایت کرده و به آن‌ها در پایگاه‌های خود در جنوب و شمال شرق سوریه آموزش می‌دهد. 

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آن‌ها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه»  (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است. 

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها