رایزنی تلفنی وزرای خارجه فرانسه و قطر درمورد مذاکرات هسته ای با ایران

وزیر خارجه فرانسه در تماس تلفنی با همتای قطری خود درخصوص تحولات مذاکرات هسته ای با ایران رایزنی کرد.

رایزنی تلفنی وزرای خارجه فرانسه و قطر درمورد مذاکرات هسته ای با ایران
کد خبر: 560593
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۳:۵۱:۵۶

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در تماسی تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر درخصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، در این تماس تلفنی بر اهمیت گفت‌وگوهای منطقه ای با ایران و نزدیک کردن رویکردها میان طرف های مختلف تاکید شد.

پس از سفر رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و دیدار با مقامات کشورمان اعلام شد که بر اساس تصمیم ایران و آمریکا، مذاکرات برجامی با هدف رفع اختلافات میان دو کشور در روزهای آتی (سه شنبه و چهار شنبه) از سر گرفته می شود.

این دور از مذاکرات برخلاف دوره های قبل که در وین برگزار شده است، با موافقت ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا در دوحه قطر برگزار می شود.

 رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز گذشته وارد دوحه شد و امروز با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار و درخصوص ایران رایزنی کرد.

امروز سه شنبه نیز علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در راس هیاتی وارد دوحه شد.

حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود علی باقری و هیات مذاکره کننده کشورمان به دوحه ضمن خوش آمدگویی به وی در توییتی نوشت: بدون هرگونه پیش داوری و ابراز بدبینی و یا خوش بینی غیر واقعی، برای آنها در انجام ماموریت مهم خود در تامین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها