مارتین گریفیتس، مسئول امدادرسانی سازمان ملل:

انتقال کمک‌های مالی به افغانستان با مشکل مواجه است

مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود نیمی از گروه های امدادی در انتقال کمک های مالی به افغانستان با مشکل مواجه هستند.

انتقال کمک‌های مالی به افغانستان با مشکل مواجه است
کد خبر: 559730
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۰۷:۳۳:۰۴

مارتین گریفیتس، مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود نیمی از گروه های امدادی در انتقال کمک های مالی به افغانستان با مشکل مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، مارتین گریفیتس روز پنجشنبه به وقت محلی به شورای امنیت گفت: سیستم بانکی رسمی همچنان به مسدود کردن نقل و انتقالات مالی به افغانستان  به دلیل ریسک زیاد ادامه می دهد و این امر بر کانال های پرداخت تاثیر گذاشته و در زنجیره تامین  اختلال ایجاد کرده است.

سازمان ملل متحد تلاش کرده است سیستمی موسوم به تسهیلات مبادله بشردوستانه را راه اندازی کند تا میلیون‌ها دلار کمک را به پول افغانی تبدیل کرده و از بحران‌های اقتصادی افغانستان  جلوگیری کند و تحریم‌های رهبران طالبان را دور بزند.

گریفیتس ادامه داد که حدود نیمی از گروه های امدادی که اخیرا توسط سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار گرفته اند، در انتقال کمک های مالی به افغانستان با مشکل مواجه بوده اند.

وی تصریح کرد که دو سوم از گروه های امدادی کمبود نقدینگی  در افغانستان را به عنوان مانعی در مقابل  برنامه های آنها عنوان کردند.

وی افزود که مقامات طالبان همچنین  به‌طور فزاینده‌ای در ارسال کمک‌های بشردوستانه مداخله می‌کنند. این مداخله به‌رغم تعهد آنها به مقامات سازمان ملل در ماه سپتامبر مبنی بر عدم دخالت در این روند انجام می شود.

گریفیتس گفت که سازمان ملل متحد تنها یک سوم از ۴.۴ میلیارد دلار بودجه مورد نیاز خود را برای رفع نیازهای بشردوستانه در افغانستان در سال ۲۰۲۲ دریافت کرده است.

این مقام ارشد سازمان ملل تاکید کرد: ما بودجه کافی نداریم.

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه درحالی نشست سه ماهه خود در مورد افغانستان را برگزار کرد که روز گذشته زلزله ای ویرانگر در این کشور دستکم یک هزار نفر را به کام مرگ کشاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها