بیانیه مشترک فراکسیون‌های حاضر در جلسه امروز مجلس عراق

نیروهای سیاسی حاضر در جلسه امروز مجلس نمایندگان عراق با انتشار بیانیه ای بر تلاش خود در مسیر ارائه راه حل های فوری و متناسب با چالش های کشور تأکید کردند.

بیانیه مشترک فراکسیون‌های حاضر در جلسه امروز مجلس عراق
کد خبر: 559714
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۲۰:۴۴:۱۵

نیروهای سیاسی حاضر در جلسه فوق‌العاده مجلس نمایندگان عراق که امروز (پنج‌شنبه 23 ژوئن) برگزار شد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: با توجه به مرحله حساسی که کشور تجربه می‌کند جلسه امروز برگزار شد تا گام‌های عملی برای رسیدگی به پیامدهای آنچه در سال‌های گذشته در عراق رخ داد از جمله تروریسم برداشته شود.

به گزارش تسنیم، به نقل از میدل ایست نیوز، این بیانیه افزود: تحولات عراق و منطقه نشان‌دهنده نیاز به تحقق امنیت و ثبات و تأمین خدمات و تلاش برای بازیابی امید جوانان عراقی و فعالیت جدی و فوری همه نیروهای سیاسی برای تشکیل دولت ملی خدمتگزار است.

در این بیانیه تأکید شده که نیروهای سیاسی عراق متعهد به تلاش برای از میان بردن همه مظاهر ظلم و محرومیت و مبارزه با فقر و افزایش فرصت‌های شغلی و معیشت شایسته برای شهروندان عراق هستند.

این نیروهای سیاسی همچنین افزوده‌اند که متوجه اهمیت و حساسیت مقطع کنونی هستند و تلاش می‌کنند که راه‌حل‌هایی فوری و متناسب با چالش‌های پیش روی کشور ارائه کنند و همه نیروهای سیاسی مشارکت‌کننده در دولت مسئولیت کامل عملکرد دولت آینده را بر عهده خواهند گرفت و برای موفقیت آن خواهند کوشید.

این نمایندگان افزوده‌اند که همه نیروهای سیاسی عراق از اعمال قانون و تقویت اقتدار نهاد حکومت و تحمیل آن به همگان و توقف همه موارد نقض قانون حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده: «امیدوار بودیم برادرانمان از فراکسیون صدر نیز در کنار ما می‌بودند تا در کنار هم در راستای موفقیت برنامه‌ای مشترک برای دولت که سود آن به ملت برسد تلاش کنیم، اما اکنون جز احترام به تصمیم خواست آنان و قدردانی از موضعشان کاری از ما برنمی‌آید».

جلسه فوق‌العاده مجلس عراق امروز با حضور 202 نماینده برگزار شد که در آن 64 نماینده جدید که به جای نمایندگان مستعفی جریان صدر وارد مجلس شده‌اند سوگند یاد کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها