کد خبر: 559584
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۰۹:۳۹:۵۸
| |

ند پرایس، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا:

آمریکا تا پایان جنگ بر روسیه فشار خواهد آورد

مطبوعات آمریکایی به تدریج اعتراف می‌کنند که امیدواری غرب درباره امکان پیروزی اوکراین بر روسیه از بین رفته و کی‌یف عمداً وضعیت واقعی جبهه نبرد را از شرکای غربی خود پنهان می‌کند تا جریان ارسال تسلیحات نظامی به این کشور کاهش پیدا نکند.

 آمریکا تا پایان جنگ بر روسیه فشار خواهد آورد
کد خبر: 559584
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۰۹:۳۹:۵۸

 "ند پرایس"، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته، چهارشنبه، اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد تا زمان پایان یافتن جنگ در اوکراین، به سیاست اعمال فشار خود بر روسیه ادامه دهد.

به گزارش تسنیم، وندی شرمن، معاون اول وزیر خارجه آمریکا نیز تاکید کرده که حل و فصل اوضاع کنونی پیرامون اوکراین که بسیار سخت شده، یک موضوع بلندمدت است و مقامات واشنگتن به کار با متحدان خود در سراسر جهان برای ادامه کمک به این کشور برای دفاع از خود ادامه خواهند داد. به گفته وی، البته مقامات کی‌یف باید خود در خصوص سرنوشت و آینده کشورشان تصمیم گیری کنند و واشنگتن در این خصوص دخالتی نخواهد کرد.

این در حالی است که سرهنگ "داگلاس مک گریگور"، مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا معتقد است که سیاست ولادیمیر زلنسکی، به این واقعیت منجر شده که اوکراین دیگر به عنوان یک کشور وجود نداشته باشد و  این کشور اکنون فروپاشیده و شکست خورده است. این مقام نظامی سابق یادآور شد که مقامات کی‌یف نمی توانند در جنگ با روسیه برنده شوند. نیروهای اوکراینی حتی با حمایت ایالات متحده هم دیگر قادر به مقاومت در برابر نیروهای مسلح روسیه نیستند و به همین دلیل ساده، واشنگتن با اختصاص میلیاردها دلار برای حمایت از ارتش اوکراین، مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

چند روز قبل، جولیان اسمیت، سفیر آمریکا در ناتو ابراز نگرانی کرد که فهرست تسلیحات درخواستی اوکراین به طور مداوم در حال تغییر و افزایش است، که این مسئله منجر به مشکلاتی برای ایالات متحده و متحدانش در ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف می‌شود.

روزنامه "واشنگتن پست" اعتراف کرده که سرخوشی کشورهای غربی در این خصوص که جنگ کنونی ممکن است با پیروزی اوکراین بر روسیه به پایان برسد، به تدریج از بین رفته است. روزنامه "نیویورک تایمز" نیز یادآور شده که مقامات کی‌یف از روی عمد اطلاعات مربوط به وضعیت واقعی در جبهه نبرد با روسیه را از ایالات متحده پنهان می‌کنند، برای اینکه نگران کاهش سرعت ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین هستند.

نشریه هیل (The Hill) نیز نوشت که پیروزی اوکراین بر روسیه غیرممکن است، برای اینکه نیروهای مسلح اوکراین هر روز متحمل خسارات سنگین و تضعیف توان دفاعی می‌شوند، بنابراین تنها یک نتیجه ممکن از رویدادها  وجود دارد و آن تکه تکه و تقسیم شدن اوکراین است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها