کد خبر: 559296
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۲۱:۲۴:۱۵
| |

تضعیف پوند با نرخ بهره بالاتر همراه شد

رئیس بانک مرکزی انگلیس معتقد است که ضعیف بودن پوند زمینه‌ساز افزایش چشمگیر نرخ بهره است.

تضعیف پوند با نرخ بهره بالاتر همراه شد
کد خبر: 559296
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۲۱:۲۴:۱۵

کاترین مان گفت: بانک انگلستان (BOE) باید نرخ‌ها را سریعتر از عملکرد کنونی افزایش دهد زیرا ضعف در ارزش پوند بر فشارهای تورمی در بریتانیا می‌افزاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزنس، رئیس بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد: به نظر من، یک حرکت سیاستی قوی‌تر، این خطر را کاهش می‌دهد تا تورم داخلی که قبلا ایجاد شده است توسط تورم وارداتی از طریق کاهش ارزش پوند تقویت شود.

بانک انگلیس بار دیگر نرخ بهره معیار خود را ۲۵ واحد پایه در روز پنجشنبه گذشته افزایش داد و به ۱.۲۵ درصد رساند و اعلام کرد که در صورت نیاز آماده است برای از بین بردن خطرات ناشی از تورم به‌طور موثر عمل کند.

مان و دو عضو دیگر کمیته سیاست پولی ۹ نفره به افزایش ۵۰ واحدی رأی دادند.

وی گفت: نشانه‌هایی وجود دارد که بیان می‌کند، جهش تورم در بریتانیا  که در ماه آوریل به ۹.۰ درصد یعنی بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته رسید بیشتر و پایدارتر می‌شود و این تورم پس از اقدامات حمایتی دولت برای خانوارها شتاب بیشتری پیدا کرده است.

افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات‌متحده و بانک مرکزی اروپا منجر به فشار نزولی بیشتر بر پوند استرلینگ می‌شود که بر فشارهای تورمی می‌افزاید.

مان گفت: در میان مدت زمانی که حمایت داخلی از تقاضا کم می‌شود و ضعف در منابع خارجی تقاضا کاهش می‌یابد، درب را برای تغییر نرخ سیاست باز می‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها