کد خبر: 559002
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۵:۴۲:۱۱
| |

آمریکا احتمالا هواپیماهای ارتش افغانستان را به تاجیکستان تحویل دهد

​یک فرمانده نظامی آمریکایی گفت، واشنگتن ممکن است به تاجیکستان اجازه دهد هواپیماهای نظامی اهدایی آمریکا به ارتش افغانستان را که در پی خروج آمریکا از کابل در ماه اوت گذشته توسط خلبان‌هایشان با انگیزه کسب پناهندگی به این کشور آسیای مرکزی رفته بودند، نگه دارد.

آمریکا احتمالا هواپیماهای ارتش افغانستان را به تاجیکستان تحویل دهد
کد خبر: 559002
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۵:۴۲:۱۱

پیشتر ده‌ها خلبان هواپیما و هلیکوپتر ارتش افغانستان با انگیزه فرار از دست نیروهای طالبان که به دنبال خروج نیروهای خارجی، افغانستان را به تصرف خود درآورده بودند، با هواپیماها و هلی کوپترهایشان خود را به تاجیکستان و ازبکستان رساندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، طالبان خواستار بازگرداندن این ادوات هوایی به افغانستان از سوی این دو کشور شد.

اخیرا ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده واحد فرماندهی مرکزی در ارتش آمریکا به تاجیکستان سفر کرد.

او در اظهارنظرهایی که از سوی سفارت آمریکا بازتاب یافت، گفت: ما از نیروهای مسلح جمهوری تاجیکستان از بابت تداوم حفظ امنیت این هواپیماهایی که توسط عوامل نیروی هوایی افغانستان در ماه اوت گذشته به این کشور پرواز کردند، قدردان هستیم.

کوریلا تاکید کرد: آمریکا با دولت تاجیکستان همکاری کرده تا بهترین راه استفاده و نگهداری موثر از این هواپیماها را تعیین کند.

او خاطر نشان کرد، این هواپیماها قطعا به افغانستان باز گردانده نخواهند شد "چون که آنها به طالبان تعلق ندارند".

وی خاطر نشان کرد: امید ما این است که بتوانیم بخشی یا تمام این هواپیماها را به دولت تاجیکستان تحویل دهیم. من جدولی زمانی درباره زمان وقوع این اتفاق ندارم، اما ما سخت تلاش می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها