کد خبر: 558795
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۶:۲۴:۳۳
| |

کارشناس ترکیه‌ای:

ترکیه در زمینه عملیات نظامی در شمال عراق با «اربیل» در ارتباط است

یک نویسنده و کارشناس ترکیه ای اعلام کرد که مقامات آنکارا در زمینه عملیات نظامی در شمال عراق با مقامات اربیل در ارتباط هستند.

ترکیه در زمینه عملیات نظامی در شمال عراق با «اربیل» در ارتباط است
کد خبر: 558795
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۶:۲۴:۳۳

«رضوان اغلو» کارشناس و نویسنده ترکیه ای در خصوص حملات تجاوزکارانه ترکیه به شمال عراق گفت: آنکارا در جریان عملیات نظامی خود در شمال عراق با اربیل در ارتباط است.

‌به گزارش مهر، به نقل از سومریه نیوز، بر اساس این گزارش، کارشناس و نویسنده ترکیه ای در ادامه اظهاراتش در این زمینه با اشاره به اینکه آنکارا تصمیمی برای خروج از شمال عراق ندارد، عنوان کرد: ترکیه بدون حل چند موضوع، نیروهای خود را از شمال عراق خارج نخواهد کرد.

این درحالی است که پیشتر یک کارشناس عرب زبان نیز از حمایت اقلیم کردستان از عملیات نظامی تجاوزکارانه در شمال عراق پرده برداشته بود. در همین راستا، «عادل المانع» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در سخنانی تصریح کرد: سکوت حزب دموکرات در برابر بمباران ترکیه حاکی از حمایت این حزب از آن چیزی است که در حال رخ دادن است.

وی عنوان کرد: حزب دموکرات در خصوص هدف قرار گرفتن مقر موساد در اربیل مخالفت و اعتراض خود را نشان داد، اما در مورد حملات ترکیه واکنشی نشان نمی دهد. این مسأله جای تعجب دارد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: اردوغان از بهانه امنیت ملی ترکیه برای توجیه حمله نظامی به عراق استفاده می کند. اگر بغداد و اربیل موضع محکمی اتخاذ نکنند، ممکن است تهاجم ترکیه گسترش یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها