پوتین:

ارمنستان شریک و متحد راهبردی روسیه است

رئیس‌جمهور روسیه به همتای ارمنستانی خود گفت که ایروان متحد راهبردی مسکو است.

ارمنستان شریک و متحد راهبردی روسیه است
کد خبر: 558553
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۶:۳۸:۱۸

رئیس جمهور روسیه روز شنبه در دیدار با «وهاگن خاچاتوریان» رئیس جمهور ارمنستان در حاشیه «اجلاس بین‌المللی اقتصادی» در «سن پترزبورگ» به رئیس جمهور ارمنستان گفت که ارمنستان نه تنها شریک روسیه بلکه متحد راهبردی مسکو است.  

به گزارش فارس، به گزارش منابع خبری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به خاچاتوریان گفت:«ما علاقه‌مندیم که وضعیت در کشور باثبات شود و توسعه را تضمین کند. ما به همه چیزهایی که امروز در ارمنستان و اطراف آن اتفاق می‌افتد را اشراف داریم و مصمم هستیم که مشارکت خود را توسعه دهیم.»

رئیس جمهور ارمنستان از دعوت پوتین به این مجمع تشکر کرد و خاطرنشان کرد که به عنوان یک اقتصاددان او این رویداد سالانه را در طول سال‌ها دنبال کرده است.

وی خطاب به پوتین اظهار داشت:«مردم ارمنستان از تلاش‌های شما برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی قدردانی می‌کنند. می‌توانم بگویم که تلاش شما برای پایان دادن به جنگ نه تنها مورد قدردانی من است، بلکه می‌دانم مردم ارمنستان نیز قدردان آن هستند. خیلی مهم بود که جنگ متوقف شد. برای ما بسیار مهم است که توافقات حاصل شده رعایت شود.»

رئیس جمهور ارمنستان افزود که روابط دو کشور مبتنی بر «دوستی تاریخی» و«ماهیت برادرانه» است. خاچاتوریان به پوتین گفت: «این برنامه‌ها و اقدامات مشترک باید ادامه یابد.»

یک دیپلمات وزارت خارجه روسیه نیز چندی  قبل  از تلاش برای عادی سازی روابط بین باکو و ایروان خبر داد. «آلکسی زایتسف» از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه روسیه گفت: «روسیه متعهد به عادی سازی روابط بین آذربایجان و ارمنستان است.»

وی گفت: «ما متعهد به پیشبرد فعالانه عادی سازی روابط بین ارمنستان و آذربایجان، عمدتاً از طریق اجرای بیانیه‌های سه جانبه ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و همچنین از طریق امضای توافقنامه صلح بین ایروان و باکو هستیم.»

این در حالی است که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  نیز اخیرا  در نامه تبریک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه به مناسبت برگزاری  «روز ملی روسیه»  بر توسعه همکاری با کرملین تاکید کرد.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این نامه خطاب به همتای روس خود گفت: «پیوندهای چند صد ساله دوستی و همسایگی خوب که مردم ما را متحد می‌‌کند، مبنای قابل اعتماد توسعه پایدار مشارکت راهبردی و همکاری چند بعدی بین آذربایجان و روسیه است. تعامل کشورهای ما در طیف گسترده‌ای از موضوعات دوجانبه در دستور کار باعث رضایتمندی می‌شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها