کد خبر: 558006
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۷:۲۶:۵۱
| |

معاون وزیر اقتصاد اوکراین:

تحریم‌های غرب علیه روسیه ناکارآمد بوده است

معاون وزیر اقتصاد اوکراین با تأکید بر مقاومت روسیه تصریح کرد که تحریم‌های غرب علیه مسکو ناکارآمد بوده است.

تحریم‌های غرب علیه روسیه ناکارآمد بوده است
کد خبر: 558006
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۷:۲۶:۵۱

«تاراس کاچکا» معاون رئیس وزارت اقتصاد اوکراین در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی «پولتیکو» گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه ناکارآمد بوده است.

​به گزارش فارس، بنا بر گفته این مقام اوکراینی، مقاومت موفقیت‌آمیز مسکو در برابر فشار واشنگتن و بروکسل را می‌توان با معاملات پرسود فروش سوخت توضیح داد.

کاچکا با یادآوری این مطلب که جمعه هفته گذشته، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره خود را به سطح ۹.۵ درصدی قبل از تحریم کاهش داد، گفت: «به نظر می‌رسد که مقاومت‌ روسیه بیش از آن چیزی بوده است که ما در وهله اول گمان می‌کردیم. در ابتدا گمان می‌شد که پیامدهای تحریم ها علیه روسیه بسیار قابل توجه باشد اما به نظر می‌رسد که درآمد ناشی از کالاها و اقلام، ثبات سرمایه‌های عمومی روسیه را تضمین می‌کند».

معاون وزیر اقتصاد اوکراین همچنین از کشورهای غربی خواست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را تشدید کنند و نه تنها از شر نفت روسیه بلکه از گاز و فولاد این کشور خلاص شوند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) برای آزادسازی دونباس، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید کردند و برخی کشورهاف مسدودی دارایی‌های روسیه را اعلام کردند و بسیاری از برندهای جهان، این کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا نیز 6 بسته تحریمی به منظور تحریم تدریجی واردات ذغال سنگ و نفت روسیه علیه این کشور وضع کرد.

مقام‌های کرملین این اقدامات غرب را جنگ اقتصادی توصیف کردند که تاکنون بی‌سابقه بوده است و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که سیاست مهار و تضعیف روسیه، راهبرد بلند مدت غرب بوده است و تحریم‌های ضدروسی ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد می‌کند. بنا به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و اروپا، وخیم کردن زندگی میلیون‌ها نفر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها