کد خبر: 558003
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۷:۲۱:۲۰
| |

بنت، «افزایش فشارها بر ایران در شورای امنیت» را خواستار شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تشکر از اتحادیه اروپا در پی صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام، خواستار اعمال فشار بیشتر بر تهران در شورای امنیت شد.

بنت، «افزایش فشارها بر ایران در شورای امنیت» را خواستار شد
کد خبر: 558003
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۷:۲۱:۲۰

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در اراضی اشغالی حضور یافت.

​به گزارش فارس، بنابر اعلام صفحه رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی توئیتر، بنت در بخشی از اظهارات خود به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدا از اتحادیه اروپا برای محکوم کردن ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تقدیر و تشکر کرد و مدعی شد این گام پس از آن برداشته شد که ایران توضیحات لازم را در اختیار آژانس قرار نداد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته، قطعنامه ضد ایرانی خود را که آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا ارائه کرده بودند، به تصویب رساند. نمایندگان ۳۰ کشور به این قطعنامه رأی موافق دادند، دو کشور (روسیه و چین) رأی مخالف و سه کشور (هند، لیبی و پاکستان) رأی ممتنع دادند. روسیه اعلام کرد که این پنج کشور، نماینده نیمی از جمعیت مردم دنیا هستند.

نفتالی بنت در ادامه با اشاره به واکنش ایران در پی صدور قطعنامه، گفت: «پاسخ ایران متوقف‌سازی ۲۷ دوربین نظارتی در سایت‌های هسته‌ای مختلف در این کشور بود. ایران عملا امکان جامعه بین‌المللی برای مشاهده اقدامات این کشور را گرفت که این یک اقدام بسیار خطرناک است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی این اتهامات را علیه ایران مطرح می‌کند که خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید و تا کنون اجازه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

 رژیم صهیونیستی که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی خودداری کرده، ده‌ها کلاهک هسته‌ای در زرادخانه خود نگهداری می‌کند.

بنت همچنین اقدامات ایران را «خصمانه» خواند و گفت که این گام‌ها باید باعث بیداری جامعه بین‌الملل شود و با اعمال فشار بیشتر و مسئول دانستن ایران در شورای امنیت سازمان ملل نتایجی آشکار و قوی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پس از تصویب قطعنامه علیه ایران در واکنش به آن گفته بود: «آمریکا و سه کشور اروپایی با تلاش برای پیشبرد یک قطعنامه برآمده از سوءمحاسبه و مشاوره غلط علیه کشوری با شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای صلح آمیز در جهان، اغراض کوته بینانه خود را فراتر از اعتبار آژانس قرار دادند.»

وزارت امور خارجه ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «جمهوری اسلامی ایران تصویب قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به عنوان اقدامی سیاسی، نادرست و غیرسازنده تقبیح می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • امید ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

    غلط میکنه این ابله

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها