کد خبر: 557636
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۰۸:۳۰:۰۲
| |

کارین ژان-پی‌یِر، سخنگوی کاخ سفید:

هنوز در حال برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به ریاض و تل‌آویو هستیم

با بیان اینکه تاریخ سفر بایدن به ریاض و تل‌آویو را به زودی اعلام می‌کنند، اظهار داشت: «سفر بایدن به خاورمیانه بر مشارکت استراتژیک با رهبران منطقه و ثبات متمرکز خواهد بود».

هنوز در حال برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به ریاض و تل‌آویو هستیم
کد خبر: 557636
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۰۸:۳۰:۰۲

علی‌رغم اظهار نظرهای مختلف از سوی مقامات سعودی و صهیونیستی درباره سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه، اما واشنگتن هنوز در حال بررسی ابعاد مختلف این سفر است.

به گزارش فارس، کارین ژان-پی‌یِر، سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت هنوز در حال برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به منطقه غرب آسیا از جمله عربستان سعودی و فلسطین اشغالی است.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد: «ما همچنان به برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی ادامه می‌دهیم که فرصتی برای وی جهت تعامل با سران منطقه خواهد بود».

وی با بیان اینکه تاریخ سفر بایدن به ریاض و تل‌آویو را به زودی اعلام می‌کنند، اظهار داشت: «سفر بایدن به خاورمیانه بر مشارکت استراتژیک با رهبران منطقه و ثبات متمرکز خواهد بود».

سخنگوی کاخ سفید با طفره رفتن از پاسخ به سوالی درباره صدور قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی توسط «محمد بن سلمان» ولی‌عهد ریاض، مدعی شد: «عربستان سعودی ۸۰ سال است که شریک واشنگتن و متحد مهمی در گروهی از ابتکارات ما در منطقه و جهان بوده است».

ژان-پی‌یر که با اصرار خبرنگار مواجه شد، اضافه کرد: «بایدن هفته گذشته گفت که دیدگاه خود را درباره حقوق بشر تغییر نخواهد داد و تاکید کرد که وظیفه او ایجاد صلح است».

وی پیش از این نیز با تاکید بر تعهد واشنگتن به حمایت نظامی از ریاض، گفته بود رئیس جمهور آمریکا عربستان سعودی را شریک مهمی می‌داند.

سخنگوی کاخ سفید در بخشی از صحبت‌هایش به موضوع اختلاف نظرهای اخیر بین لندن و بروکسل بعد از برگزیت، گفت: «ما از بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌خواهیم که برای حل اختلافات خود به گفتگو بازگردند».

ژان-پی‌یر در پاسخ به سوالی درباره تلاش دموکرات‌ها برای تصویب قانونی جهت کنترل هرچه بیشتر فروش تسلیحات گرم در آمریکا نیز تصریح کرد: «بایدن می‌خواهد هر چه زودتر قانون کنترل اسلحه را تصویب کند».

وی با اشاره به موضوع جنگ اوکراین نیز مدعی شد: «ما در حال همکاری با سایر کشورها برای جلوگیری از فروش غلات به سرقت رفته از اوکراین هستیم. روسیه بارها انبارهای غلات در اوکراین را تخریب کرد».

این مقام آمریکایی همچنین افزود: «ما امیدواریم که جنگ در اوکراین از طریق مذاکره به پایان برسد، اما هیچ آمادگی از سوی کرملین نمی‌بینیم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها