کد خبر: 557597
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۲۳:۱۰:۴۲
| |

تازه‌ترین اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا درباره برجام/ اقدامات ایران برای توافق دلگرم‌کننده نیست

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدامات ایران در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: «اقدامات ایران دلگرم کننده نیست، تصمیم بازگشت یا عدم بازگشت به توافق هسته‌ای بر عهده آنهاست.»

تازه‌ترین اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا درباره برجام/ اقدامات ایران برای توافق دلگرم‌کننده نیست
کد خبر: 557597
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۲۳:۱۰:۴۲

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا بار دیگر در اظهاراتش بدون توجه به اقدامات این کشور علیه توافق هسته‌ای و خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، مدعی شد ایران مسئول تصمیم بازگشت به توافق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از خبرگزاری فرانسه، بلینکن در بخشی از سخنان خود به تکرار ادعا‌های پیشین پرداخته و با اشاره به اقدامات ایران در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: «اقدامات ایران دلگرم کننده نیست، تصمیم بازگشت یا عدم بازگشت به توافق هسته‌ای بر عهده آنهاست.»

او در بخشی دیگر از سخنانش به آزمایش اخیر هسته‌ای کره‌ شمالی و هشدار واشنگتن نسبت به آن هم اشاره کرد و مدعی شد: «آمریکا به فشار بر کره شمالی تا زمانی که مسیر خود را تغییر دهد، ادامه خواهد داد. به بیان ساده، هدف ما یک منطقه و جهان صلح‌آمیز و با ثبات است، پس تا زمانی که پیونگ یانگ مسیر خود را تغییر ندهد، ما به فشار ادامه خواهیم داد.»

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته قطعنامه‌ای ضد ایرانی را با ۳۰ رأی موافق تصویب کرد. این قطعنامه از ایران می‌خواهد تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از ۳ سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد و همچنین هرچه سریعتر به تعهدات قانونی خود عمل کند.

اما مقامات کشورمان در پی اقدام اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که ۲ نوع از دوربین‌های نظارتی آژانس در تأسیسات هسته‌ای خود را به دلیل قدرنشناسی آژانس در قبال شفافیت ایران خاموش می‌کنند.

پیش از این نیز «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد: «برداشتن ۲۷ دوربین و سامانه‌های نظارتی از تأسیسات هسته‌ای ایران بی نهایت نگران کننده است.»

به تازگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر در گزارشی مدعی شده بود ایران اقداماتی در واکنش به تصویب قطعنامه اخیر انجام داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها