کد خبر: 557535
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۷:۲۵:۲۲
| |

در پیامی اعلام شد

موضع‌گیری تند «اولیانوف» علیه قطعنامه ضدایرانی آژانس

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی امروز در پیامی با انتقاد از اقدام کشورهای غربی در ارائه قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس، به موضع‌گیری تندی علیه آن ها پرداخت.

موضع‌گیری تند «اولیانوف» علیه قطعنامه ضدایرانی آژانس
کد خبر: 557535
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۷:۲۵:۲۲

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز دوشنبه در پیامی توییتری از اقدام کشورهای غربی طرف ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد کرد.

‌به گزارش مهر، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این خصوص نوشت: بحران دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی «ساختگی» بود. صادقانه نمی توانم درک کنم که چرا شرکت کنندگان غربی در گفتگوهای وین درباره برجام (مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی) تصمیم گرفتند با ارائه قطعنامه درباره ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، مذاکرات را بیشتر به خطر بیندازند.

توئیت اولیانوف

این در حالیست که وی پیشتر نیز اعلام کرده بود که معتقد است به رغم قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بر ضد ایران، کماکان شانس احیای برجام وجود دارد.

میخائیل اولیانوف گفته بود: همیشه شانس (احیای برجام) وجود دارد. قطعاً زود است که بگوییم این توافق از بین رفته است. این (توافق) در شرایط بن بستی قرار دارد که به احتمال فراوان بعد از تصویب قطعنامه نابخردانه و غیرسازنده شورای حکام آژنس علیه ایران این وضعیت تا مدت مشخصی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که دیپلمات‌های حاضر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب اعلام کردند که قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران به تصویب رسید.

گفته شده روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند و این قطعنامه پس از رأی‌ گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها