سخنگوی وزارت دفاع روسیه:

3 جنگنده و 12 پهپاد اوکراینی ساقط شده است

​سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که پدافند هوایی ارتش این کشور در شبانه روز گذشته دو فروند جنگنده «میگ -۲۹»، یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» و ۱۲ فروند پهپاد ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.

3 جنگنده و 12 پهپاد اوکراینی ساقط شده است
کد خبر: 557121
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۲۰:۳۷:۵۲

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که در شبانه روز گذشته، دو فروند جنگنده «میگ -۲۹»، یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» و ۱۲ فروند پهپاد ارتش اوکراین منهدم شده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که یک سامانه ضدهوایی «بوک-ام ۱» در «مینکوفکا» در جمهوری خلق «دونتسک» سرنگون شد.

وی همچنین گفت که هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمین روسیه ۴۸ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین را مورد هدف قرار داده است که طی آن بیش از ۱۷۰ تن ملی گرای اوکراینی، ۵ دستگاه تانک و یک انبار مهمات منهدم شدند.

به گزارش سانا، کوناشنکوف افزود: نیروهای موشکی و توپخانه ای روسیه ۲۳۱ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را به همراه ۱۳ مقر فرماندهی و ۴۲ موقعیت آتش واحدهای توپخانه اوکراین، هدف قرار دادند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: در نتیجه این حملات، بیش از ۱۱ دستگاه خودروی زرهی، دو پرتابگر سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد»، ۱۰ عراده توپ، ۹ دستگاه خودروی نظامی ویژه منهدم شدند.

وی در پایان گفت: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۱۹۸ فروند جنگنده، ۱۳۰ فروند بالگرد، یک هزار و ۱۸۰ فروند پهپاد، ۳۳۷ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۵۰۳ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۵۰۶ پرتابگر سامانه پرتاب چندگانه راکت، یک هزار و ۸۵۹ قبضه گلوله توپ و خمپاره و ۳ هزار و ۵۴۵ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراین منهدم شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها