آمادگی روسیه برای میانجیگری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در نشستی با نخست وزیر ارمنستان از آمادگی کشورش برای میانجیگری در زمینه عادی‌سازی روابط میان ایروان با باکو خبر داد.

آمادگی روسیه برای میانجیگری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان
کد خبر: 556732
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۲۱:۱۸:۲۴

لاوروف روز پنجشنبه در دیدار با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: مسکو علاقه‌مند به عادی سازی کامل روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان است و آمادگی دارد برای انجام این کار از هر طریق ممکن اقدام کند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری تاس، لاوروف خطاب به نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: برای ایجاد روابط دیپلماتیک مجدد میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دولت روسیه همانطور که به شرایط ایروان آگاهی دارد، از پیشنهادهای ارائه شده توسط باکو نیز مطلع است.

وی افزود: مسکو اعتقاد دارد عادی سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به عنوان همسایگان روسیه موجب برقراری امنیت در منطقه می‌شود و به همین خاطر، حاضر است از تمام امکانات برای این منظور استفاده کند.

وزیر امورخارجه روسیه همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت‌ کارگروه‌هایی از معاونان نخست وزیر سه کشور روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: این مشارکت سه جانبه برای احیای حمل و نقل و اقدامات لجستیک در منطقه ضروری است.

لاوروف همچنین از آغاز اقدامات برای تعیین حد مرزهای دو کشور نیز استقبال کرد.

وزیر امورخارجه روسیه افزود: کارشناسان نقشه‌برداری روسیه حاضر هستند در نشست آتی مسکو با حضور نمایندگانی از همه کشورهای منطقه در این کار مشارکت داشته باشند.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمین‌های تحت اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

  این  درگیری های نظامی هرچند ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه  سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید و صلح بانان روسیه به مدت پنج سال در برخی نقاط منطقه قره باغ مستقر شدند ولی باکو و ایروان تا به حال نتوانستند به صلح پایدار دست یابند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها