کد خبر: 556702
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۷:۴۱:۱۹
| |

واکنش رئیس امور دیانت ترکیه به اظهارات ضد اسلامی مقام های هندی

رئیس امور مذهبی ترکیه در واکنش به اظهارات ضد اسلامی و توهین آمیز مقام های هندی علیه پیامبر اسلام (ص)، آنها را به آموختن همزیستی و مدارا فراخواند.

واکنش رئیس امور دیانت ترکیه به اظهارات ضد اسلامی مقام های هندی
کد خبر: 556702
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۷:۴۱:۱۹

«علی ارباس» رئیس امور دیانت ترکیه روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه الجزیره، تصریح کرد: مقام های هندی لازم است همزیستی را آموخته و سازش میان همه حاکم شود.

به گزارش ایرنا، این مقام مذهبی ترکیه تاکید کرد: توهین به پیامبر اکرم(ص)  را محکوم و اظهارات مطرح شده در هند را رد می‌کنیم.

پس از آن که ۲ تن از مقام های حزب حاکم هند در جریان مناظره تلویزیونی، اظهارات موهنی علیه پیامبر اسلام (ص) به زبان آوردند، اعتراض های رسمی علیه دهلی نو به جریان افتاد و طی درخواست «عذرخواهی علنی» از سوی قطر و چندین کشور مسلمان دیگر، واکنش‌های بین‌المللی علیه دولت هند افزایش یافت.

جمهوری اسلامی ایران و دست‌کم پنج کشور عربی، اعتراض های رسمی خود علیه دولت هند را به سفارت و وزارت امورخارجه این کشور اعلام کرده‌اند.

حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) هند فهرست ۳۸ نفره از رهبران خود که پیش از این اظهارات اهانت آمیز منتشر کرده بودند را تهیه و آن‌ها را از هرگونه اظهار نظری که احساسات مذهبی را جریحه دار می‌کند، منع کرده است.

پلیس هند نیز روز چهارشنبه از دستگیری رهبر جوانان حزب حاکم هند، بهاراتیا جاناتا، به جرم انتشار مطالب علیه مسلمان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها