کد خبر: 556530
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۲۰:۲۷:۲۶
| |

ادعای منابع عبری درباره مذاکره تونس و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط

یک رسانه عبری مدعی شد که دولت تونس در حال رایزنی با تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط خود با این رژیم است.

ادعای منابع عبری درباره مذاکره تونس و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط
کد خبر: 556530
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۲۰:۲۷:۲۶

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم»، عصر امروز (چهارشنبه)، مدعی شد که دولت تونس و رژیم صهیونیستی در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند.

​به گزارش فارس، این روزنامه صهیونیستی در گزارش امروز خود ادعا کرد که گفت‌و‌گوهای دیپلماتیکی میان تونس و تل‌آویو درباره همگرایی احتمالی در جریان است.

 با این حال، در ادامه این گزارش اشاره شده است که این گام با مخالفت اپوزیسیون‌های تونس و همچنین کشور الجزایر مواجه است چراکه این کشور سعی دارد این گام را ناکام بگذارد.

هنوز بیانیه‌ای رسمی از سوی دولت تونس و رژیم صهیونیستی در تأیید یا رد این گزارش صادر نشده است.

این ادعا در شرایطی مطرح شده است که هماهنگ‌کننده کمیته ملی مشورت برای تدوین قانون اساسی جدید در تونس اخیرا خبر داد که در پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور نام اسلام به عنوان دین رسمی تونس حذف شده است.

«الصادق بلعید»  اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در این خصوص اظهار داشت: «۸۰ درصد تونسی‌ها ضد افراط‌گرایی و علیه به کارگیری دین در راستای اهداف سیاسی هستند و این همان کاری است که ما دقیقا آن را انجام خواهیم داد. خیلی ساده، قالب فعلی فصل اول را اصلاح خواهیم کرد.»

او در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا این بدان معناست در قانون اساسی جدید تونس نامی از اسلام برده نخواهد شد، پاسخ داد: «در کار نخواهد بود.»

اقدامات رئیس جمهور تونس طی چند ماه گذشته با انتقادات شدید گروه‌های اسلامی این کشور مواجه شده است.

«قیس سعّید» رئیس‌جمهور تونس در جولای گذشته نیز در اقدامی که مخالفان آن را «کودتا» نامیدند، نخست وزیر و اعضای دولت را عزل و فعالیت پارلمان را تعلیق کرد. در همین ارتباط، تعدادی از احزاب و سازمان‌ها از جمله اتحادیه مشاغل برای برگزاری تظاهرات در این کشور داده بودند تا از دستگاه قضایی برای مؤاخذه آن‌هایی که در ترور «شکری بلعید» شخصیت سیاسی تونس دست داشتند، درخواست کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها