کد خبر: 556442
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۰۳:۲۰:۰۰
| |

این سلاح می‌تواند جرقه جنگ بین روسیه و اسراییل را بزند؟

من از دولت اسرائیل می خواهم که از منطقه آسایش خود خارج شود و به واقعیت بازگردد... ما به کمک اسرائیل نیاز داریم... منظورم این است که ما به حمایت فنی نظامی نیاز داریم، ما به گنبد آهنین نیاز داریم.

این سلاح می‌تواند جرقه جنگ بین روسیه و اسراییل را بزند؟
کد خبر: 556442
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۰۳:۲۰:۰۰

اوکراین در نظر دارد تا سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل را خریداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اسرائیلی جروزالم پست به نقل از یوگنی کورنیچوک سفیر اوکراین نوشت که اوکراین می خواهد سامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین" را از اسرائیل بخرد، در حالی که کی‌یف نیازی به "اهدا" سیستم دفاع هوایی ندارد.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی گفته بود که اوکراین از دفاع هوایی مدرن برخوردار خواهد بود که "حتی قوی تر از گنبد آهنین خواهد بود". وی همچنین خاطرنشان کرد که سیستم دفاع هوایی اسرائیل برای اوکراین مناسب نیست.

سفیر اوکراین در اسرائیل گفت: من از دولت اسرائیل می خواهم که از منطقه آسایش خود خارج شود و به واقعیت بازگردد... ما به کمک اسرائیل نیاز داریم... منظورم این است که ما به حمایت فنی نظامی نیاز داریم، ما به گنبد آهنین نیاز داریم.

به گفته کورنیچوک، کی‌یف نیازی به اهدای سیستم دفاع هوایی ندارد. "ما به کمک مالی نیاز نداریم، می خواهیم آن را بخریم".

وزارت دفاع روسیه بارها از انهدام تجهیزات پدافند هوایی اوکراین از جمله تجهیزات ساخت آمریکا طی عملیات ویژه خبر داده است.

روزنامه پولیتیکو در سال ۲۰۲۱ ادعا کرد که تعدادی از اعضای کنگره آمریکا اصلاحیه‌ای را در لایحه دفاعی سال ۲۰۲۲ گنجانده‌اند که فروش یا انتقال سامانه‌ های جدید دفاع هوایی و موشکی به اوکراین از جمله سامانه پدافندی گنبد آهنین خریداری شده از اسرائیل را پیشبینی می‌کند.

آلکسی آرستوویچ، که سپس به عنوان دبیر مطبوعاتی هیئت کی‌یف در گروه تماس در دونباس خدمت کرد، اظهار داشت که گنبد آهنین به حفاظت از تأسیسات زیرساختی حیاتی و افزایش توانایی رزمی ارتش اوکراین کمک می کند.

جن ساکی، که به عنوان دبیر مطبوعاتی کاخ سفید خدمت می کرد، این اطلاعات را در ماه سپتامبر تایید نکرد و دلیل آن کمبود داده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها