کد خبر: 556297
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۲۱:۰۴:۵۱
| |

وبگاه «۱۹ فورتی فایو»:

موشک‌های ایران به بدترین روش‌های نامتقارن پاسخ متجاوزان را می‌دهد

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» در گزارشی اذعان کرد: موشک‌های ایران به بدترین روش‌ های نامتقارن پاسخ متجاوزان را می‌ دهد.

موشک‌های ایران به بدترین روش‌های نامتقارن پاسخ متجاوزان را می‌دهد
کد خبر: 556297
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۲۱:۰۴:۵۱

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» در گزارشی اعلام کرد: ایران از نظر توانمندی نظامی با ایالات متحده، چین و چند کشور دیگر قابل قیاس نیست؛ با این وجود، تهران تعداد زیادی موشک ساخته است تا اطمینان حاصل کند که هر کسی که بخواهد به این کشور حمله یا تهاجمی انجام دهد را به بدترین روش‌ های نامتقارن مجازات خواهد کرد.

به گزارش مهر، گزارش این وبگاه در ادامه می افزاید: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک موشک کروز ناشناس پرتاب شده از هوا را در رژه سالانه خود به نمایش گذاشت. به گفته کارشناسان، باله‌ های شبکه ذوزنقه‌ ای این سلاح نشان می‌ دهد که می‌ توان آن را به نوعی هدایت کننده مجهز کرد. سپاه همچنین پهپاد انتحاری شاهد- ۱۳۶ جدید خود را نیز به نمایش گذاشت. در واقع، ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ ترین زرادخانه موشک‌ های بالستیک در خاورمیانه (غرب آسیا) است.

گزارش مذکور می افزاید: تهران در سال‌ های اخیر سرمایه گذاری زیادی در برنامه موشک‌ های بالستیک خود انجام داده است. از سال ۲۰۱۵، ۳ مجتمع موشکی زیرزمینی که قبلاً پنهان بودند، آشکار شده اند.

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» اضافه کرد: ژنرال «کنت مک کنزی» فرمانده سابق (تروریست‌ های) سنتکام گفته بود که ایران بیش از ۳ هزار موشک بالستیک را در اختیار دارد. این زرادخانه شامل موشک های دقیق، کوتاه و میان بُرد با سوخت جامد است. در سطح نظامی نگرانی نخست من این است که آنها سلاح اتمی ندارند، اما من همچنین نگران رشد چشمگیر و کارایی برنامه موشکی بالستیک ایرانی‌ ها هستم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها