کد خبر: 556029
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۸:۲۸:۲۸
| |

معاون وزیر اقتصاد طالبان:

نهضت امام خمینی(ره) روحیه استکبارستیزی در افغانستان را تقویت کرد

معاون وزیر اقتصاد طالبان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث تقویت روحیه استکبار ستیزی در کشورهای منطقه و افغانستان شد و به همین دلیل غرب تحریم این کشورها را در دستور کار قرار داده است.

نهضت امام خمینی(ره) روحیه استکبارستیزی در افغانستان را تقویت کرد
کد خبر: 556029
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۸:۲۸:۲۸

«عبداللطیف نظری» معاون وزیر اقتصاد طالبان در مصاحبه‌ای گفت که مبارزه با استکبار همیشه از ویژگی نهضت‌هایی بوده که در جهان اسلام رخ داده است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در منطقه ایجاد کرد که در افغانستان نیز تاثیرات و بازتاب داشت.

​به گزارش فارس، وی در گفت‌وگو با ایران پرس، افزود: مهمترین شاخص نهضت امام خمینی (ره) استقلال سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی بود و به همین دلیل بود که انقلاب در روزهای آغازین خود با تحریم و فشار از سوی استکبار روبرو شد و هنوز هم که بیش از 4 دهه از آن انقلاب سپری می‌شود، شاهد ادامه تحریم‌ها هستیم.

نظری با تاکید بر اینکه قدرت‌های استکباری هیچگاه نمی‌خواهند کشورهای اسلامی مستقل باشند و به پیشرفت و توسعه دست یابند، ادامه داد: در هر کشوری که تحولی در راستای حرکت آن کشور به طرف استقلال و خودکفایی رخ می‌دهد، آن کشور با با تحریم و فشار مواجه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز ما در افغانستان شاهد این سیاست استکبار هستیم و به دنبال شکست ناتو و آمریکا و خروج نیروهای خارجی و در پی آن روی کار آمدن دولت جدید تحت تحریم قرار گرفته و ذخایر ارزی افغانستان مسدود شده است. 

معاون اقتصادی طالبان همچنین گفت که قدرت‌های استکباری، ملت‌های آزادیخواه که می‌خواهند سرنوشت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود را در اختیار داشته باشند، همیشه مورد تحریم قرار می‌دهند و این اقدام سلطه‌گران به‌ ‌سبب روحیه استکبارستیزی ملت‌های آزادیخواه است. 

این عضو ارشد طالبان همچنین اظهار داشت که پس از پیروزی انقلاب گفتمان استکبار و استعمارستیزی فقط در جغرافیای ایران نماند و به سایر مناطق جهان اسلام گسترش پیدا کرد و این موضوع سبب عصبانیت کشورهای سلطه‌گر و استعماری شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها