کد خبر: 556004
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۶:۴۸:۱۰
| |

معاون رئیس سازمان ملی فرماندهی امنیت پاکستان:

هرگز اجازه سازش بر سر برنامه‌های هسته‌ای خود را نمی‌دهیم

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان هدف از توان هسته‌ای و دارایی‌های مرتبط با آن را حداقل بازدارندگی و امنیت کشور دانست و تاکید کرد: پاکستان تحت هیچ شرایطی اجازه سازش در مورد برنامه‌های اتمی خود را نخواهد داد.

هرگز اجازه سازش بر سر برنامه‌های هسته‌ای خود را نمی‌دهیم
کد خبر: 556004
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۶:۴۸:۱۰

ژنرال «ندیم رضا» روز دوشنبه طی سخنرانی در موسسه مطالعات سیاسی دانشگاه ملی علوم و فن آوری (NUST) در اسلام‌آباد گفت: برنامه‌های هسته‌ای پاکستان از حمایت همه احزاب سیاسی و مردم این کشور برخوردار است.

به گزارش ایرنا، به نقل از منابع رسمی پاکستان، وی بر اهمیت توانایی هسته‌ای پاکستان به عنوان ضامن بازدارندگی و دفاع از قلمروی این کشور تاکید کرد و اظهار داشت: رهبران سیاسی و نظامی پاکستان قاطعانه بر برنامه‌های راهبردی اتمی کشور ایستاده و اجازه سازش در مورد آن را نخواهند داد.

معاون رئیس سازمان ملی فرماندهی امنیت و قوای مسلح پاکستان (NCA) گفت: پاکستان یک قدرت هسته‌ای مطمئن و مسئولیت پذیر است. این کشور سیاست بازدارندگی کامل را در محدوده حداقل بازدارندگی دنبال می‌کند. ساختار امنیت ملی و ایمنی پاکستان تمام تعهدات ملی و بین المللی را برآورده می‌کند.

ژنرال ندیم افزود: به عنوان یک هنجار در سایر کشورهای دارای توان هسته‌ای، باید از دیدگاه‌های غیرضروری و بی‌اساس در مورد برنامه استراتژیک کشور اجتناب شود.

هفتم خردادماه امسال مقارن با بیست و چهارمین سالگرد آزمایش اتمی پاکستان بود. دولت اسلام‌آباد در این روز ضمن اعلام تعهد برای کمک به ارتقای صلح و ثبات در شبه قاره، بر مشارکت سازنده در تلاش‌های جهانی برای پیشبرد بدون تبعیض اهداف منع اشاعه هسته‌ای تاکید کرد.

پاکستان در روز ۲۸ می‌ سال ۱۹۹۸ (هفتم خرداد ۱۳۷۷) در پاسخ به آزمایش هسته‌ای هند، چندین آزمایش هسته‌ای را با موفقیت انجام داد. پاکستان پس از انجام آزمایش موفقیت آمیز هسته‌ای، به عنوان هفتمین قدرت اتمی جهان و اولین کشور اسلامی دارای قدرت هسته‌ای در جهان شناخته شد.

پاکستان همچنین در طول یک سال گذشته برای قدرت نمایی در مقابل هند رقیب سنتی خود در جنوب آسیا، چندین مرتبه دست به آزمایش موشک‌های مختلف با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای زد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها