اردوغان، رئیس جمهور ترکیه:

عملیات نظامی جدیدی در سوریه اجرا خواهیم کرد

رئیس جمهوری ترکیه عنوان داشت که کشورش عملیات نظامی جدیدی در سوریه برای تضمین امنیت در مرزهای جنوبی‌اش اجرا خواهد کرد.

عملیات نظامی جدیدی در سوریه اجرا خواهیم کرد
کد خبر: 555703
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ۱۳:۰۶:۱۹

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشست رایزنی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه عنوان داشت که کشورش عملیات نظامی جدیدی در سوریه "برای تضمین امنیت در مرزهای جنوبی‌ خود" اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، اردوغان عنوان داشت: با عملیات‌های "سپر فرات"، "شاخه زیتون"، "چشمه صلح" و "سپر بهار"، ما گذرگاه تروریسم را که تلاش کردند آن را در مرزهای جنوبی ما ایجاد کنند، در هم شکستیم.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام مخالفت کشورش با هرگونه حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، به آنکارا هشدار داد که این حملات «منطقه را به خطر می‌اندازد».

همچنین یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت، هرگونه توسعه طلبی ترکیه در مناطق کردنشین شمال سوریه این کشور را هدف تحریم‌ها قرار خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه با ابراز نگرانی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز امیدواری کرد که آنکارا از انجام اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود، خودداری کند.

اما در مقابل، سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه به آمریکا اعلام کرد که ترکیه به اتخاذ تدابیر لازم علیه گروه‌های تروریستی که امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها