درخواست کارشناسان سیاست خارجی از بایدن برای ادامه تجهیز اوکراین

ده‌ها کارشناس سیاست خارجی از دولت بایدن خواستند به اقدامات خود در تجهیز اوکراین برای مقابله با روسیه و حمایت از این کشور، ادامه دهد.

درخواست کارشناسان سیاست خارجی از بایدن برای ادامه تجهیز اوکراین
کد خبر: 555502
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۱۳:۵۹:۰۶

ده‌ها کارشناس سیاست خارجی از آمریکا و دولت بایدن خواستند به اقدامات خود در تجهیز اوکراین و تامین تسلیحات مورد نیاز اوکراین، برای مقابله با روسیه و حمایت از این کشور، ادامه دهد.

به گزارش تسنیم، این کارشناسان که در وزارت امور خارجه، ارتش آمریکا و به عنوان سفرای آمریکا مشغول فعالیت هستند، اظهار کردند دولت های غربی باید مطمئن شوند که روسیه در این جنگ شکست خورده و مجبور به عقب نشینی می شود و یا دول غربی به حمایت از اوکراین ادامه دهند.

این افراد همچنین از دولت آمریکا خواستند تا به تحریم هر چه بیشتر روسیه و تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز اوکراین و نیز حمایت از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو ادامه دهند. افزایش حضور نظامیان ناتو در مرزهای شرقی اوکراین از دیگر خواسته های این کارشناسان است.

آنها معتقدند که تهاجم روسیه به اوکراین، به طور مستقیم منافع آمریکا را تهدید می کند و در صورتی که روسیه بخواهد قلمرو حاکمیت خود را در تمام کشورهای اتحادیه جماهیر شوروی سابق گسترش دهد، می تواند متحدان ناتو را تحت تاثیر قرار دهد.   

براساس این گزارش که در نشریه هیل منتشر شده، کارشناسان بر این باورند که جنگ پوتین در اوکراین، تهدید مستقیم قوانین بین‌المللی است و استقلال منطقه‌ای و اقدامات صلح آمیز جهانی را زیر سوال برده است.

آنها اظهار کردند آمریکا و متحدان اروپایی اش باید از تشویق اوکراین برای انجام مذاکرات صلح و آتش بس با روسیه خودداری کنند زیرا این آتش بس باعث می شود میلیون ها غیرنظامی اوکراینی تحت کنترل روسیه قرار بگیرند.

این در حالی است که هنری کسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، هفته گذشته اظهار کرد اوکراین باید مناطقی از خود را درعوض حفظ حاکمیتش واگذار کند. اظهاراتی که بعدا از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین رد شد.

همزمان با پیشروی نیروهای روسی در شرق اوکراین، آمریکا و آلمان برای تجهیز بیشتر اوکراین با تسلیحات پیشرفته تر به منظور مقابله با تهاجم روسیه، به توافق رسیدند.

مقامات آمریکا اعلام کردند 4 سیستم موشکی پیچیده با برد متوسط و مهمات را به کی‌یف ارسال می کنند و مقامات آلمان نیز از ارسال موشک های به روز ضدهواپیما و سیستم های راداری به اوکراین خبر دادند.

در حالی که از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، واشنگتن تمام تلاش خود را برای تجهیز هر چه بیشتر کی‌یف به منظور مقابله با مسکو، انجام داده و تاکنون میلیاردها دلار کمک نظامی به این کشور ارسال کرده، مقامات روسیه آمریکا را متهم می کنند که نفت در آتش جنگ می ریزد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد که واشنگتن در آمادگی مسکو برای مشارکت در کار دیپلماتیک جدی به منظور حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین تردید دارد. بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گفت: متأسفانه آنچه اکنون شاهد هستیم، ثابت کرده که روسیه آمادگی لازم برای کار دیپلماتیک جدی برای حل و فصل وضعیت اوکراین را ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها