کد خبر: 554615
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۴:۵۹
| |

امیرعبداللهیان:

سند موافقتنامه کریدور بین‌المللی خلیج فارس - دریای سیاه نهایی شده است

وزیر امور خارجه از نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین‌المللی خلیج فارس - دریای سیاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد امضای سند و اجرای این کریدور منشاء تحولات مثبت در همکاری‌های تجاری و ترانزیتی بین ایران و حوزه دریای سیاه شود.

سند موافقتنامه کریدور بین‌المللی خلیج فارس - دریای سیاه نهایی شده است
کد خبر: 554615
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۴:۵۹

«لازار کومان سکو» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه که در تهران به سر می‌برد، امروز (یکشنبه) هشتم خرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد. 

​به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک سی‌امین سالگرد تاسیس سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، به ظرفیت‌های وسیع همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و این سازمان اشاره و از جمله توانمندی‌های ایران در حوزه‌های ترانزیت و انرژی را تبیین کرد.

امیرعبداللهیان همچنین به کنفرانس بین‌المللی ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری اشاره و آن را به عنوان فرصتی مغتنم برای شناسایی زمینه‌های همکاری متقابل ایران و سازمان اقتصادی دریای سیاه قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه همچنین به نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین‌المللی خلیج فارس - دریای سیاه اشاره و ابراز امیدواری کرد امضای این سند و اجرای کریدور مذکور منشاء تحولات مثبت در همکاری‌های تجاری و ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و حوزه دریای سیاه شود.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه نیز ضمن تشکر از وزیر امور خارجه برای این ملاقات و نیز حمایت از برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران، جمهوری اسلامی ایران را از فعال‌ترین «شرکای گفت‌وگوی» سازمان برشمرد و ابراز اطمینان کرد در پرتو کنفرانس فردا، زمینه برای همکاری‌های گسترده‌تر و مستحکم‌تر فراهم شود. 

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های سازمان در سه دهه گذشته ارائه و به تاثیرات منفی بحران اوکراین بر فعالیت‌های جاری سازمان اشاره کرد.    

وزیر امور خارجه همچنین ضمن اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه درگیری‌ها در اوکراین، مجددا بر اهتمام و آمادگی کشورمان برای ارتقای سطح همکاری با سازمان همکاری‌های اقتصادی دریای سیاه تأکید و برای کنفرانس بین‌المللی تهران آرزوی موفقیت کرد.

کنفرانس بین‌المللی ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری روز دوشنبه نهم خردادماه ۱۴۰۱ با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، سفرای کشورهای عضو، نمایندگان سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و مدیران ارشد بخش‌های دولتی و خصوصی کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها