کد خبر: 554188
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۱۴:۰۵:۰۷
| |

دبیر شورای امنیت ملی روسیه:

آمریکا و متحدانش باید هزینه‌های بازسازی افغانستان را متقبل شوند

​دبیر شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) در جریان چهارمین دور رایزنی‌های چندجانبه درباره مساله افغانستان در دوشنبه، تاجیکستان گفت: آمریکا و متحدانش عامل اصلی خسارت‌های بیشمار در افغانستان هستند و باید هزینه‌ها بازسازی آن را هم بپردازند.

آمریکا و متحدانش باید هزینه‌های بازسازی افغانستان را متقبل شوند
کد خبر: 554188
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۱۴:۰۵:۰۷

نیکولاس پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه همچنین گفت: ما متقاعد شدیم که پس از هر کاری که غرب در خاک افغانستان انجام داده، حق ندارد به بازی‌های ژئوپلیتیکی خود در آنجا ادامه دهد. همچنین از آنجاکه آمریکا و متحدانش عاملان اصلی خسارتهای چشمگیر در افغانستان هستند، باید هزینه‌های بازسازی این کشور را نیز متقبل شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وی همچنین به این نکته اشاره کرد که مقابله با تروریسم در خاک افغانستان بدون حذف منابع اصلی آن امکان ندارد و یکی از منابع آن تامین تسلیحات غیرقانونی در داخل و خارج از این کشور است.

پاتروشف همچنین هشدار داد، ورود آوارگان از افغانستان در صورتی می‌تواند افزایش یابد که اوضاع در این کشور همچنان رو به وخامت بگذارد.

وی افزود: وضعیت مهاجران در خطر بدتر شدن جدی قرار دارد. آمارهای سازمان ملل در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که ۲.۶ میلیون آواره افغان وجود دارد. علاوه بر آوارگان، این وضعیت می‌تواند باعث ورود اعضای سازمان‌های بین‌المللی تروریستی به کشورها ما باشد.

این مقام مسئول امنیت ملی روسیه گفت: بحران غذا در افغانستان با توجه به اینکه ۹۵ درصد از جمعیت این کشور اکنون از فقدان مواد مغذی در غذاب هستند و حدود ۵۵ درصد هم در گرسنگی، شاید بدتر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها