کد خبر: 553946
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ ۰۸:۱۷:۳۸
| |

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین:

روی ناتو نمی‌توان حساب کرد

وزیر امور خارجه اوکراین در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ناتو را متهم کرد که «مطلقا هیچ کاری» در برابر حمله روسیه به اوکراین نکرده است.

روی ناتو نمی‌توان حساب کرد
کد خبر: 553946
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ ۰۸:۱۷:۳۸

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ناتو را متهم کرد که «مطلقا هیچ کاری» در برابر حمله روسیه به اوکراین نکرده است.

به گزارش ایرنا ، کولبا گفت :‌ «ما به ناتو به چشم یک نهاد متحد که عملا یک گوشه ایستاده و کاری نمی‌کند، نگاه می‌کنیم.

یورو نیوز روز چهارشنبه ۲۵ می ( چهارم خرداد ) گزارش داد، وزیر خارجه کی یف گفت که این درحالیست که نگاه اوکراینی‌ها در ابتدای جنگ به ناتو، نگاه به یک سازمان قدرتمند بود و برعکس مردم اوکراین، اتحادیه اروپا را بیشتر در حد یک موسسه که کارش فقط بیان نگرانی‌هاست و در عمل کاری نمی‌کند،  می‌دیدند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین اضافه کرد: « اما جنگ چهره واقعی هر دو را نمایان ساخت. اتحادیه اروپا تصمیم‌های انقلابی‌ گرفت که انتظارش را نداشتیم.

وی ادامه داد: آرمان‌های اروپایی-آمریکایی اوکراین در قانون اساسی ما مندرج است و از نظر نظام فعلی، اولویت پیوستن به اتحادیه اروپاست.»

دیمیترو کولبا در پایان تاکید کرد: «همانطوری که رئیس جمهور زلسنکی در پانزدهم مارس تاکید کرد «اوکراین نمی تواند عضو ناتو شود» و من بسیار خوشحالم از اینکه می‌بینم مردم شروع کرده‌اند به درک این نکته که روی ناتو نمی‌توان حساب کرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها