کد خبر: 553586
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۶:۵۰:۲۱
| |

فلسطین یکی از مدافعان برجسته خود در کویت را از دست داد

شیخ «احمد القطان» عالم کویتی که به خطیب دفاع از مسجد الاقصی معروف بود پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

فلسطین یکی از مدافعان برجسته خود در کویت را از دست داد
کد خبر: 553586
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۶:۵۰:۲۱

 شبکه الجزیره قطر، امروز (سه شنبه) اضافه کرد که شیخ «احمد القطان» دیروز (دوشنبه) در سن ۷۶ سالگی در یکی از بیمارستان‌های کویت درگذشت.  

به گزارش ایرنا، «شیخ احمد القطان» از برجسته‌ترین وعاظ کویت و خطبای سرشناس جهان اسلام به شمار می‌رود و از اوایل دهه هفتاد میلادی با اتخاذ رویکردی میانه و اعتدالی شروع به تبلیغ دین اسلام و تربیت نسل‌های مسلمانان کرد. 

او واعظی بود که در جریان تهاجم عراق در سال ۱۹۹۰ از کویت دفاع کرد و به خاطر مواضعش در حمایت از حق مردم فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط کشورهای مسلمان با رژیم اشغالگر اسرائیل، خطیب دفاع از مسجد الاقصی معروف بود. 

«احمد بن عبدالعزیز بن احمد بن ابراهیم القطان» در ششم دسامبر ۱۹۴۶ در منطقه «المرقاب» کویت به دنیا آمد و اولین تحصیلات خود را در الکتاتیب گذراند، سپس با پشت سرگذاشتن تحصیلات ابتدایی در مدرسه قتیبه و دوره متوسطه در مدرسه الشامیه و سپس مدرسه «الخلیل بن احمد» دیپلم معلمی را در سال ۱۹۶۹ از دانشکده المعلمین کویت دریافت کرد. 

«القطان» یکی از مخالفان سرسخت عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی بود و بارها در کنفرانس‌ها و سمپوزیوم‌های مخلتف نسبت به این موضوع هشدار داده بود. 

وی در سمپوزیومی با عنوان «نه به عادی سازی» تاکید کرد: تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود دست پیدا نکنند، همه پروژه‌های صلح و سازش با شکست مواجه خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها