«هشدار امنیتی ترکیه» به شهروندان خود در آمریکا

وزارت خارجه ترکیه به شهروندان خود در آمریکا هشدار امنیتی صادر و به آن‌ها توصیه کرد با توجه به سوابق بد نیروهای امنیتی آمریکا، از هرگونه حضور در تجمعات خودداری کنند.

«هشدار امنیتی ترکیه» به شهروندان خود در آمریکا
کد خبر: 553119
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۹:۵۵:۱۲

وزارت خارجه ترکیه در اقدامی متقابل، برای شهروندان خود در آمریکا هشدار امنیتی صادر کرد.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت امور خارجه ترکیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای به شهروندان خود که در آمریکا زندگی می‌کنند توصیه کرد برای حفظ امنیت خود از حضور در تجمعات گسترده خودداری کنند. این وزارتخانه در بیانیه خود دلیل صدور این  هشدار را امکان خشونت نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا علیه مردم  عنوان کرده است.  

در بخشی از این بیانیه آمده است که یگان‌های امنیتی ایالات متحده در برخی اقدامات خشونت آمیز در گذشته از گلوله های واقعی، شوک‌های الکتریکی و گاز اشک آور استفاده کرده بودند.

این وزارتخانه همچنین به شهروندان ترکیه توصیه کرده که از حضور تجمعات مردم و تظاهرات دوری کنند، به بستگان خود  محل تردد خود را اطلاع داده و گزارش‌های رسانه‌ها را برای تحولات فوری دنبال کنند.

این  در حالی است که وزارت خارجه ترکیه سفیر آمریکا را به دلیل صدور هشدار امنیتی و زیر سئوال بردن نیروهای امنیتی ترکیه، احضار کرد.

 وزارت امور خارجه ترکیه روز یکشنبه «جف فلیک» سفیر ایالات متحده در ترکیه را به دلیل صدور هشداری که سفارت آمریکا برای شهروندان آمریکایی مقیم ترکیه حین برگزاری راهپیمایی حزب مخالف جمهوریخواه «خلق »در استانبول برگزار کرد، احضار کرد.

منابع دیپلماتیک که مایل به افشای نام خود نبودند، گفتند که ناراحتی آنکارا از هشدار صادر شده قبل از تظاهرات اعلام شده است. به گفته این منابع، این وزارتخانه از اتهامات بی اساس درباره اقدامات یگان‌های امنیتی ترکیه در چنین تجمعاتی ابراز ناراحتی کرده است.

وزارت خارجه ترکیه در بیانه خود آورده است: «در حالی که وقایع مشابه در ایالات متحده، استفاده نامتناسب از زور توسط مجریان قانون یک مشکل جدی است، ایجاد این تصور که مشکل مهمی در این زمینه در کشور ما وجود دارد، غیرقابل قبول است. تجمعات حزبی سنت دیرینه دموکراسی ماست.»

هزاران نفر روز شنبه در تظاهراتی در شهر «استانبول» در ترکیه در اعتراض به محکومیت «جانان کفتانچی اوغلو » سیاستمدار برجسته مخالف دولت حاکم ترکیه به دلیل توهین به رئیس جمهورو دولت این کشور تجمع کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها