کد خبر: 553008
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۲:۱۱:۵۱
| |

طالبان در پنجشیر: به هیچ‌کس اجازه هرج‌ومرج داده نمی‌شود

ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در سفرش به پنجشیر گفته‌ است که «به هیچ‌کس اجازه هرج‌ومرج داده نمی‌شود».

طالبان در پنجشیر: به هیچ‌کس اجازه هرج‌ومرج داده نمی‌شود
کد خبر: 553008
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۲:۱۱:۵۱

طبق گزارش‌ها، ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان روز جمعه به پنجشیر رفته و با بزرگان و مقامات امنیتی آن‌جا دیدار کرده‌ است؛ جایی که اخیرا شاهد ناآرامی‌های ناشی از تحرکات «جبهه مقاومت» علیه طالبان و ادعاهای‌ تکان‌دهنده درباره کشتار سیستماتیک غیرنظامیان توسط طالبان بوده‌ است.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش افق نیوز افغانستان، ملا یعقوب در دیدار با مقامات امنیتی، بزرگان قومی و شخصیت‌های مختلف پنجشیر با ابراز اطمینان گفته‌ است که «به هیچ‌کس اجازه هرج‌ومرج داده نمی‌شود».

این در حالی است که اخیرا در پی ادعاهای «جبهه مقاومت» مبنی بر حملات مرگبار بر نیروهای طالبان در پنجشیر، شایع شده‌ بود ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان و ملا برادر، معاون رییس‌الوزرا با کاروانی از نظامیان مربوط به «گردان انتحاری» طالبان به پنجشیر رفته‌ بودند.

طالبان متهم‌اند که به بهانه سرکوب «مقاومت» غیرنظامیان بی‌گناه را دستگیر و شکنجه کرده و حتی به قتل می‌رسانند. در این زمینه، تصاویر، ویدئوها و ادعاهای تکان‌دهنده‌ای مطرح شده؛ اما تاکنون هیچ منبع مستقلی به دلیل عدم دسترسی به رویدادهای میدانی منطقه، قادر به تایید این گزارش‌ها و ادعاها نشده‌ است.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان نیز پیش از این در این باره ابراز نگرانی شدید کرده‌ بود. او هم‌اکنون برای مستندکردن این ادعاها و وضعیت کلی حقوق بشری در افغانستان به سر می‌برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها