جامعه شیعیان افغانستان:

طالبان قول مجازات اخلال‌گران نشست شورای علمای شیعه را داد

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان در بیانیه‌ای در ارتباط با اخلال در پنجمین نشست مشورتی این کمیسیون، با اشاره به معذرت‌خواهی مقامات اداره استخبارات دولت اسلامی طالبان نسبت به این عمل، تأکید کرد که منتظر عملی شدن وعده این مقامات در مورد شناسایی و مجازات عاملان است .

طالبان قول مجازات اخلال‌گران نشست شورای علمای شیعه را داد
کد خبر: 551787
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۲۰:۱۷:۴۸

به گزارش منابع افغانی، در این بیانیه کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان در مورد اخلال در پنجمین نشست مشورتی این کمیسیون که امروز-شنبه- منتشر شد، آمده است: این کمیسیون قرار بود روز جمعه پنجمین نشست مشورتی خود را با دو هدف عمده برگزار کند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این بیانیه آمده است: اجلاس با حضور حضرت آیت الله صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، اعضای شورای علما و نمایندگان نهاد های حامی کمیسیون در مدرسه علمیه‌ی رسالت برگزار شد که در جریان اجلاس تعدادی افراد مسلح از حوزه‌ی ششم استخبارات وارد مدرسه شده، ضمن اهانت به شخصیت ها و اعضای حاضر در نشست، با زور و خشونت‌ شرکت کنندگان را متفرق ساختند؛ در حالی که قبلا جهت تأمین امنیت با حوزه‌ی ششم پلیس هماهنگی لازم به عمل آمده بود و ۴ نفر از نیروهای حوزه ششم پلیس در محل مدرسه حاضر بودند و مهاجمین بدون اعتنا به این نیروها وارد مدرسه واجلاس شده‌، برخوردهای اهانت بار و خلاف قانون را اعمال کردند.

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه «این عمل زشت و تاسف بار» را توهین به کل جامعه شیعه افغانستان دانسته، شدیدا تقبیح کرده است.

این کمیسیون یادآور شد که اندک زمانی پس از اخلال اجلاس، آمر حوزه ششم استخبارات و مولوی امین الله وقار، رئیس اداره ۴۹۵ استخبارات در مدرسه حاضر شده، ضمن اذعان به تخطی مهاجمان، قول مساعد دادند تا عوامل این حادثه‌ تاسف بار شناسایی و مجازات کنند.

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه در پایان تأکید کرده که منتظر عملی شدن وعده مقامات است و متناسب با تصمیم «امارت اسلامی» اقدامات لازم را اتخاذ می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها