کد خبر: 551581
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۳:۱۹:۵۵
| |

فائوچی:

ممانعت از مرگ حدود 250 هزار فوتی کرونا در آمریکا ممکن بود

مشاور ارشد پزشکی دولت آمریکا ضمن ابراز تاسف از یک میلیونی شدن فوتی‌های کرونا در این کشور گفت، امکان ممانعت از فوت حداقل یک چهارم این افراد وجود داشت.

ممانعت از مرگ حدود 250 هزار فوتی کرونا در آمریکا ممکن بود
کد خبر: 551581
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۳:۱۹:۵۵

«آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای گفت که رسیدن تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا به یک میلیون نفر در ایالات متحده بسیار غم‌انگیز است و افزود که بسیاری از این مرگ‌ها قابل اجتناب بودند.

​به گزارش فارس، وی گفت: ما بیش از ۱۰۴ سال است که چنین چیزی نداشته‌ایم. یکی از بخش‌هایی که به این تراژدی می‌افزاید این است که بسیاری از این مرگ‌ها قابل اجتناب بودند. قابل اجتناب بودند اگر مردم واکسینه شده بودند. تخمین زده می‌شود که اگر مردم در حال حاضر به میزان بسیار بیشتری واکسینه شده بودند، این واکسن‌ها حداقل از یک چهارم این مرگ‌ها، یعنی حدود ۲۵۰ هزار نفر جلوگیری می‌کرد.

فائوچی با تکرار هشدار قبلی مبنی بر اینکه ایالات متحده ممکن است بین پاییز و زمستان شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ باشد، از آمریکایی‌ها خواست که گارد خود را پایین نیاورند.  وی گفت: یک تهدید و احتمال وجود دارد که با ورود به پاییز و زمستان، شاهد روند افزایشی باشیم. پس باید آماده باشیم و باید با واکسن‌ها، تقویت‌کننده‌ها و بهینه‌سازی درمان آمادگی داشته باشیم.

مشاور ارشد پزشکی بایدن در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا برای مقابله با همه‌گیری چه کارهای بیشتری می‌تواند انجام دهد، گفت که مقامات همچنان از کسانی که واکسینه نشده‌اند می‌خواهند این واکسن را دریافت کنند و همچنین تلاش می‌کنند تا درمان‌های کرونا را در تلاش برای محافظت در برابر بیماری‌های جدی موجود در دسترسی بیشتری قرار دهند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، این مصاحبه در حالی انجام شده که تصویب بودجه کرونا درخواستی دولت آمریکا در کنگره متوقف شده و کاخ سفید هشدار می‌دهد که برای همگام شدن با واکسیناسیون و دُزهای تقویتی و سایر ضروریات بسیار مورد نیاز است. اگر کنگره نتواند به توافق برسد، ایالات متحده ممکن است با خطراتی مانند کمبود آزمایش‌ها، واکسن‌ها و درمان‌ها مواجه شود.

فائوچی در این خصوص گفت: مهمتر از همه ما ضد ویروس کافی نخواهیم داشت. ما نمی توانیم ضد ویروس‌های جدیدتر و بهتری تولید کنیم. نمی‌توانیم دُز تقویت‌کننده برای همه داشته باشیم و نمی‌توانیم بهترین تقویت‌کننده‌های ممکن را داشته باشیم. در حال حاضر مطالعاتی داریم که در تلاش برای یافتن مناسب‌ترین تقویت‌کننده برای چهارمین تزریق که احتمالاً افراد به هنگام ورود به پاییز به آن نیاز خواهند داشت، تنظیم شده‌اند. اگر منابعی را که خواسته‌ایم دریافت نکنیم، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

پیش‌تر، دولت آمریکا در حین تلاش برای تصویب بودجه جدید مقابله با کرونا در کنگره، هشدار داد ایالات متحده می‌تواند شاهد ۱۰۰ میلیون ابتلا به کرونا در پاییز و زمستان باشد.

در حال حاضر، شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون نفر رسیده و از سوی دیگر دو میلیون نفر در اروپا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است میزبانی نشستی با محور ویروس کرونا را برعهده داشته باشد روز پنجشنبه رسیدن شمار قربانیان این بیماری در کشورش به مرز یک میلیون نفر را اعلام کرد. بایدن در بیانیه‌ای درباره جان‌باختگان در اثر ویروس کرونا نوشت: [آمریکا] به نقطه عطف تأسف برانگیزی رسیده و هرکدام از اعداد مربوط به این آمار، فقدانی غیر قابل جبران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها