وزارت دفاع روسیه:

۹۳ هدف اوکراینی در عملیات شبانه نابود شد

وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از خسارت ارتش اوکراین، گفت در عملیات‌های شب گذشته تاکنون ۹ فروند پهپاد، ۱۴ انبار مهمات و ۶۹ مرکز تجمع خدمه نظامی این کشور منهدم شد.

۹۳ هدف اوکراینی در عملیات شبانه نابود شد
کد خبر: 551312
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۳:۲۴:۳۲

مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هواپیماهای ما در طول شب، ۹۳ هدف نظامی اوکراینی از جمله ۶۹ مرکز تجمع پرسنل و تجهیزات را منهدم کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «واحدهای توپخانه‌ای و موشکی روسیه ۴۰۷ مرکز مونتاژ تجهیزات و پرسنل نظامی اوکراین و ۱۴ انبار مهمات را هدف قرار دادند».

این وزارتخانه در ادامه افزود: «نیروهای پدافند هوایی روسیه در طول شب ۹ فروند پهپاد اوکراینی از جمله یک فروند در منطقه جزیره اِزمینی را سرنگون کردند».

به نوشته اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ارتش روسیه ۸۰۷ پهپاد، ۳۰۲ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۶۴ هواپیما و ۱۲۵ بالگرد اوکراینی را منهدم کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نزدیک به ۳ هزار تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۶۰ موشک انداز چندگانه، ۱۴۵۵ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و همچنین ۲۸۰۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراینی نیز منهدم شد».

پیش از این وزارت دفاع آمریکا ارزیابی کرده بود: «روس‌ها در حال پیشرفت تدریجی به سمت دونباس هستند، اما این پیشروی کند است و با مقاومت شدید اوکراین مواجه است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها