کد خبر: 551223
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۲۱:۵۴:۴۲
| |

بایدن مدعی قرار گرفتن تورم در اولویت های سیاست داخلی خود شد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه کشورش با تورمی بی سابقه در ۴۰ اخیر مواجه است، مدعی شد مساله تورم در اولویت های سیاست داخلی او قرار دارد.

بایدن مدعی قرار گرفتن تورم در اولویت های سیاست داخلی خود شد
کد خبر: 551223
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۲۱:۵۴:۴۲

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی افزود: می خواهم همه آمریکایی ها بدانند که مساله تورم برای من بسیار جدی است و در اولویت سیاست داخلی من است.

به گزارش ایرنا، بایدن ضمن اذعان به اینکه تورم بی سابقه در چهل سال گذشته برای مردم این کشور سختی هایی ایجاد کرده است، مدعی شد که کنترل تورم " در اولویت سیاست داخلی" وی است و بانک مرکزی آمریکا درحال رسیدگی به این موضوع است. 

وی گفت: بانک مرکزی کار خود را انجام خواهد داد. من معتقدم تورم چالش اول اقتصادی ما درحال حاضر است و فکر می کنم برای بانک مرکزی نیز تورم در اولویت قرار دارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اظهار داشت، درحال بررسی لغو تعرفه های گمرکی واردات کالا از چین هستیم اما هنوز در خصوص آن تصمیم گیری نشده است.

پیش از سخنرانی بایدن، سیسیلا روز مشاور اقتصادی بایدن روز سه شنبه به وقت محلی افزود: دلیل قیمت بالای بنزین در آمریکا به حمله روسیه به اوکراین مربوط است و کاهش این قیمت ها به پوتین بستگی دارد.

مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت: ما امیدواریم این قیمت ها به زودی کاهش یابند. این امر کمی به پوتین بستگی دارد اما رئیس جمهوری آمریکا متمرکز بر رسیدگی به این مسایل است.

وی همچنین اعلام کرد که احتمال لغو یک روزه مالیات بر بنزین به صورت ملی یکی از گزینه ها برای کاهش قیمت ها است.

وی تاکید کرد رئیس جمهوری آمریکا با همه این مسایل آشنا است و می خواهد تمام تمهیدات را به کار گیرد اما به حمایت نمایندگان کنگره نیاز دارد.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۶۱ درصد از آمریکایی ها معتقدند سیاست های بایدن باعث افزایش تورم شده است و ۸۳ درصد نیز تورم را مساله ای بسیار مهم در انتخابات نوامبر کنگره می دانند.

یک نظرسنجی جدید از موسسه "راسموسن" نشان می‌دهد که تقریباً از هر ۱۰ رای‌دهنده احتمالی آمریکایی، ۹ نفر نگران افزایش تورم هستند و چهار نفر از هر پنج رای‌دهنده نیز معتقدند که تورم موضوع مهمی در انتخابات میاندوره ای کنگره در نوامبر خواهد بود.

به گزارش سی ان اس نیوز آمریکا، این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثریت (۶۰ درصد) رأی دهندگان می گویند سیاست های دولت بایدن باعث افزایش تورم در این کشور شده است، همچنین ۱۱ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که سیاست های دولت آمریکا باعث کاهش تورم شده است. ۲۵ درصد دیگر می گویند که این سیاست ها تفاوت چندانی ایجاد نکرده است.

همچنین ۸۷ درصد از رای دهندگان اعلام کردند که  "بسیار نگران" تورم، ۶۲ درصد می گویند "تا حدودی نگران" این امر و ۲۵ درصد می گویند کمی نگران تورم هستند.

به همین ترتیب، ۸۳ درصد از رای دهندگان می گویند که تورم موضوعی بسیار مهم در انتخابات آتی کنگره خواهد بود. همچنین  ۶۰ درصد معتقدند این مساله تا حدودی مهم و ۲۳ درصد معتقدند تورم در انتخابات آتی کنگره اهمیت زیادی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها