کد خبر: 551181
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۸:۰۶:۲۵
| |

سخنگوی وزارت خارجه چین:

تحریم‌های آمریکا به مردم بی‌گناه آسیب رسانده است

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کشورهای دیگر گفت، تحریم‌های ایالات متحده به جای حل مشکلات، به مردم بی‌گناه آسیب رسانده است.

تحریم‌های آمریکا به مردم بی‌گناه آسیب رسانده است
کد خبر: 551181
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۸:۰۶:۲۵

سخنگوی وزارت خارجه چین بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران به موضوعات روز چین، منطقه و جهان پرداخت و اظهار داشت، آمریکا باید فوراً تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه را لغو و اقدامات نادرست دخالت در امور داخلی سایر کشورها و برهم زدن اوضاع منطقه را متوقف کند.

​به گزارش فارس، به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین» «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در زمینه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه برخی کشورهای جهان گفت: «تحریم‌های مکرر ایالات متحده به جای حل مشکلات، به مردم بی‌گناه آسیب رسانده و باعث یک سری بلایای انسانی شده است. ونزوئلا تنها کشوری نیست که آسیب می‌بیند. قربانیانی که پیامدهای مستقیم تحریم‌های ایالات متحده را متحمل می‌شوند نیز شامل کوبا، کره شمالی، میانمار، ایران و روسیه هستند و کشورهای بسیار بیشتری در جهان هستند که مشمول تحریم‌های ثانویه هستند. همه این اقدامات همچنین بر نظم اقتصادی و مالی جهانی، انرژی و امنیت غذایی جهانی تاثیر گذاشته و وضعیت اقتصاد جهانی را که در حال حاضر دچار مشکل شده، بدتر کرده است.»

وی ادامه داد: «تلاش ایالات متحده برای سرکوب سایر کشورها و بی‌ثبات کردن جهان تنها به ضرر منافع خود تمام خواهد شد. آمریکا باید فوراً تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه را لغو و اقدامات نادرست دخالت در امور داخلی سایر کشورها و بر هم زدن اوضاع منطقه را متوقف کند.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ علی‌رغم مخالفت جامعه جهانی و پایبندی ایران به مفاد برجام، به صورت یکجانبه از این توافق هسته‌ای خارج شد و به امید وادار کردن ایران به موافقت با توافق مورد پذیرش واشنگتن، سیاست «فشار حداکثری» را علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت.

سیاست ترامپ نه تنها نتیجه‌ای در بر نداشت بلکه ایران پس از یکسال پایبندی به تعهدات برجامی خود و بعد از بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در قبال تعهداتشان به این توافق هسته‌ای، گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات هسته‌ای برداشت. با این حال ایران بارها تأکید کرده که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح آمیز دارد و به دنبال تسلیحات اتمی نیست.

دولت جو بایدن از زمان آغاز  مذاکرات رفع آمریکا به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند. یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها