کد خبر: 550947
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۷:۱۷:۲۸
| |

انتقاد شدید سوریه از عدم دعوت از مسکو و دمشق در کنفرانس بروکسل

​دولت سوریه از برگزاری «کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه» که بدون مشارکت دمشق و مسکو برگزار شده است، به شدت انتقاد کرد و برگزاری این کنفرانس‌ها را خلاف قوانین و موازین سازمان ملل برشمرد.

انتقاد شدید سوریه از عدم دعوت از مسکو و دمشق در کنفرانس بروکسل
کد خبر: 550947
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۷:۱۷:۲۸

دمشق موضع خود را در مورد کنفرانس موسوم به «کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه» که ششمین دوره آن در تاریخ ۹ تا ۱۰ می برگزار می‌شود، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای از برگزاری این کنفرانس که بدون مشارکت دمشق و مسکو برگزار شده است انتقاد و اعلام کرد، این کنفرانس‌ که بدون مشارکت دولت اصلی ذی‌ربط در بروکسل برگزار شده است، مغایر با اصول و قوانین سازمان ملل در رابطه با فعالیت‌های بشردوستانه است.

در ادامه بیانیه آمده است: این کنفرانس‌ها نشان دهنده هیچ گونه اشتیاق واقعی برای کمک به مردم سوریه و احقاق حقوق آنها نیست، به ویژه اینکه کشورهای برگزار کننده یا شرکت کننده در این کنفرانس‌ها، خود اشغالگر هستند و یا از اشغال بخشی از خاک سوریه و غارت ثروت ملی سوریه در تبانی با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب (قسد) حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: دیگر بر کسی پوشیده نیست که کشورهای برگزارکننده ششمین کنفرانس بروکسل تا چه حد موضوع ارائه کمک‌های بشردوستانه را سیاسی کرده‌اند و برای ارائه این کمک‌ها پیش‌شروط سیاسی وضع می‌کنند که هیچ گونه ارتباطی با اهداف انسانی ندارد از جمله مانع تراشی در روند بازسازی، مانع تراشی در بازگشت آوارگان و عدم دعوت از فدراسیون روسیه در کنفرانس.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها